- Anoniem10 mei 2015 om 08:36
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag.
De afgelopen weken kamp ik met wat problemen met mijn oren. Ik zou de symptomen zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
– Als ik slik, mijn kaak open/dicht doe, diep inadem via mijn neus (snel) dan kraakt mijn oor. Niet een klein beetje, maar bij het minste van bovenstaande ‘handelingen’
– Ik heb een dof gevoel in mijn oren wat uitstraalt naar het gedeelte net aan de achterkant van mijn kaak, dat zachte gedeelte net onder de oorlel en soms onder mijn kaak. Dus onderkant van het hoofd.
– Ik heb het gevoel hoge tonen niet te horen als gevolg van het doffe gevoel.
– Ik hoor erg slecht bij veel bijgeluiden. Als ik een biertje drink in de kroeg en de muziek staat hard aan kan ik na ongeveer 15 minuten mijn gesprekspartner niet meer goed horen.
– Mijn trommelvlies klappert bij het minst of geringste (bijvoorbeeld bij het typen van dit bericht, als ik in mijn vinger knip enzovoort).Mijn gehoor is voor mij en mijn hobby’s erg belangrijk. Ik ben nu 25, vroeger wel eens harde muziek geluisterd maar kan mij niet voorstellen dat ik harder heb geluisterd dan een ander van mijn leeftijd. Ik ben bij de huisarts geweest en die heeft het over de buis van euchasius die verstopt zou zitten. Tot op heden heb ik gespoten met neusspray maar zonder resultaat. Ik heb een lichte vorm van hooikoorts en eigenlijk heb ik deze klachten al enkele jaren waarbij het soms volledig weg was, en dan weer aanwezig. Nu ik echter anders begin te horen begin ik mij zorgen te maken.
Herkenbaar voor iemand en wat heb jij eraan gedaan? Ik ga morgen opnieuw naar de dokter maar erkenning en eventueel tips is altijd mooi meegenomen.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 mei 2015 om 09:16[quote]Ik ben nu 25, vroeger wel eens harde muziek geluisterd maar kan mij niet voorstellen dat ik harder heb geluisterd dan een ander van mijn leeftijd. [/quote] Dit kan toch tot gevolg hebben dat de een wel schade oploopt en de ander niet.
Een verstopte buis van Eustachius kan de oorzaak zijn. Dat in combinatie met een allergie kan natuurlijk wel de klachten veroorzaken. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de KNO arts.
ReagerenDaniel s3 juli 2015 om 06:40Ik heb dat ook heel vaak.
Bij mij is het kraken opgedroogd en hard oorsmeer.
Mijn oorsmeer komt niet goed uit me oor als bij andere mensen.
Ik heb ook snel verstopte oren door proppen oorsmeer, en bedoel ik ook echt proppen.
Het doffe gevoel is bij mij de Prop die uit gaat zetten en kan het hoornvlies aanraken.Als het pijn begint te doen word kan het een oorontsteking worden.
Je hebt bij de drogist oor druppels tegen oorsmeer soort olie om het oorsmeer zacht te maken. Als het na 4-5 dagen druppelen zoveel mogelijk op een dag niks uit je oren loopt.
Ga je even naar de dokter om je oren uit te laten spuiten als er nog steeds een prop in zit volgens dokter.Ik hoop je hiermee geholpen te hebben .
Daniel
Reageren