- Anoniem19 februari 2015 om 11:27
Ik heb dit al vrij lang constant moeten slikken omdat er overmatig veel speeksel aangemaakt lijkt te worden, en een hese keel maar ook slijm. Dus dit kan nogal eigenlijk de hele dag door voor genante situaties zorgen, bijv ik kan bij wijze van spreken niet meer ergens een gesprek voeren zonder constant te moeten slikken / net als een teken van zenuwachtigheid/verlegenheid Dus het is echt een NARE situatie! en het is ook de hele dag door ongeacht wat. en wordt erger als ik net wat gedronken heb, vooral water.
Trouwens er zitten een soort verdikkingen achter in de keel zichtbaar, heb het nagevraagd en men zegt als dat geen amandelen zijn dan is het speekselklieren
ik voeg wel een foto daarvan bij (echter is het nu hier aan 2 kanten niet die ene)heeft het iets met die klier voor de speekselaanmaak
of kan het iets anders zijn… ben echt beetje wanhopig, kan er blijkbaar niks aan doen al die tijd6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 februari 2015 om 13:45Dit is toch een amandel hoor. Er zit ook een amandelsteentje
Reageren
Het lijkt erop dat je een keelontsteking gaat krijgen. Je zou kunnen gorgelen met zoutwater. ( een kopje lauw water met een theelepeltje zout)Anoniem19 februari 2015 om 20:16De foto is eigenlijk al van bijna een jaar geleden, toen heb ik geen keelontsteking gekregen maar nu op dit moment ziet die klier/amandel dan er nog net zo oppervlakkig / opgezet uit.. heb ook geen keelklachten echt maar meer overmatig speeksel/slijm en slikneiging dus.. wat kan het dan wel zijn, het enige verschil met nu is dat nu aan beiden kanten zo’n klier zichtbaar is, heb me hele leven nooit iets met amandelen gehad trouwens als ze dat zijn.
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2015 om 20:26Advies vragen over een situatie nu en dan een foto van een jaar geleden plaatsen is natuurlijk wel een beetje vreemd. Een speekselklier is het ook niet. wat op de foto te zien is is een amandel.
Ga met de klachten naar je huisarts.
ReagerenAnoniem19 februari 2015 om 23:03Dat is niet raar als het niet veranderd is (foto nog relevant), ookal weet ik geeneens of die ‘amandel’ iets ermee te maken heeft. Bij de huisarts ben ik al geweest en die zei juist dat het wel een klier was en kon het niet relateren aan het speekselvorming probleem, is ook de reden waarom ik hier vastloop zonder oplossing of idee wat t kan zijn..
ReagerenJohn (moderator)
19 februari 2015 om 23:47Het spijt me voor je.
Maar wat op de foto te zien is waar je pijltjes hebt gezet is toch echt een amandel. Er zit nota bene een amandelsteentje bij. ( het witte bolletje rechts van de rechter pijl). Ik kan er helaas niets anders van maken. Zover in de keel aan de binnenkant zitten geen speekselklieren.Overmatige speekselproductie kan wel door speekselklieren worden veroorzaakt.
Reageren
Je zou hiervoor naar de tandarts of de KNO arts kunnen gaan. Die kan namelijk kijken of de speeksel kanaaltjes verstopt zijn en die open maken.Anoniem7 december 2015 om 22:41Hallo ,ik heb dit probleem ook . De ganse dag slijmaanmaak en slikken . Ik word er soms gek van ! Heb jij al een eventuele oorzaak gevonden ?
Reageren