- Anoniem25 februari 2015 om 16:29
Hoi allen,
ik heb met regelmaat (om de paar maanden komt het terug) last van een vervelend gevoel achter in mijn mond (voelt net achter de huig). Dit gaat gepaard met overvloedige aanmaak van speeksel en slijm waardoor ik vaker ga slikken en een rauwe keel krijg. Als ik lig om te gaan slapen geeft het ook een licht verstikkend gevoel, dit is de voornaamste reden dat het een hinderend iets is. Mijn (vervangend) huisarts heeft het weggewuifd als ‘niks aan de hand’ maar omdat het keer op keer terug komt ben ik benieuwd of iemand weet wat het kan zijn. Het lijkt niet seizoensgebonden, het gaat misschien samen met een lichte griep maar dat is niet zo storend als dit symptoom. Ik heb een stof en pollen allergie maar ik kan het niet koppelen aan grote schoonmaakacties oid. Het kan een paar dagen tot een week / twee weken aanhouden.
Als bijlage een foto die ik heb gemaakt die wel een lichte zwelling laat zien.
[attachment=2127]keel_2015-02-25.jpg[/attachment]
Iemand enige tips ter voorkoming / oplossing? Of een idee van wat het kan zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 februari 2015 om 19:48Kijkt mij toch op een amandel die is opgezet.
Reageren
Ga naar de huisarts terug en vraag een verwijzing naar de KNO artsAnoniem26 februari 2015 om 14:27Dat ziet eruit als een amandelontsteking (waar ik op dit moment ook last van heb). Normaal kan dit gewoon verholpen worden met antibiotica en houdt het hooguit 1 Ã 2 weken aan. Omdat jij er steeds terugkerend last van hebt zou ik opnieuw naar de huisarts gaan.
Reageren