- Anoniem4 december 2014 om 20:56
beste allen,
Ik zit sinds een maand met een probleem. mijn rechter amandel is opgezet. Deze doet geen pijn en heb ik ook niet veel last van naast dat ik een brokgevoel in mijn keel heb. Mijn linker amandel is gewoon van normaal formaat. Ook heb ik een grote klier in mijn hals aan de rechterkant.
Ik ben naar de huisarts geweest en die gaf me antibiotica, dit heeft niet geholpen en ben terug gegaan. Dit keer heeft ze me doorgestuurd naar de KNO arts. De KNO arts heeft me doorgestuurd voor een echo van de klier en een mogelijke punctie. Bij de echo aangekomen werd er gezegd dat er niks geks te zien was behalve dat er veel klieren in mn nek zaten en een punctie dus niet nodig was.
Week later terug voor de uitslag en in mijn bloed was niks te zien. De rechter amandel is voor mijn idee groter geworden en ze hebben met een slangetje via mijn neus in me keel gekeken. Het kan een virus zijn volgens de KNO arts maar dit weet ze niet zeker. Ik moet 12 januari terugkomen om te kijken hoe het dan gaat.
Voor mijn idee gaat het alleen maar slechter sinds ik voor het laatst bij de KNO arts ben geweest en begin ook een beetje verkouden te worden. Ik heb geen koorts en voel me eigenlijk prima behalve dat een beetje een stijve nek heb door die klier.
Ik ben na het lezen van verhalen toch angstig geworden dat het iets anders zou kunnen zijn dan een gewoon virusje en heb geen zin om hier 6 weken op te gaan wachten.. Ik heb een foto toegevoegd van hoe het er nu uit ziet en hoop dat iemand mij gerust kan stellen of tips heeft om hier vanaf te komen.
Alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 december 2014 om 22:28Het zou zo maar eens kunnen dat je amandel eruit moet.
Reageren
De lymfeklieren zetten op door de opgezette amandelAnoniem6 december 2014 om 11:59bedankt voor je reactie. Ik moet pas over 6 weken weer terugkomen bij de KNO arts, maar vraag me af of het verstandig is tussentijds een afspraak te maken of dat dit niks ernstigs is en ik het gewoon nog even kan afwachten.
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2014 om 14:28Het is op zich niet ernstig, maar als je er veel last van hebt kun je inderdaad beter eerder een afspraak maken.
ReagerenAnoniem6 december 2014 om 14:52Ja ik vind het tpch erg vreemd dat het alleen mijn rechteramandel is en ik er helemaal geen pijn aan heb enzo. Alleen het gevoel dat er iets blokkeert met slikken.
Reageren