- Ruby14 maart 2025 om 22:17
Ik heb sinds een week een hele smeriger chemische lucht die ik ruik in mijn neus. Alsof je naast smeriger uitlaatgassen staat. Of brandend rubber. 3 weken geleden covid gehad. Alles was herstelt en ineens dit. Ik krijg het gewoon niet weg en word er gek van. En savonds is t erger. Terwijl ik wel gewoon kan proeven. Geen idee wat t is maar het is echt niet fijn en ik mag toch hopen dat het over gaat. Wie kan me helpen.
John (moderator)
15 maart 2025 om 12:08Dat kan een gevolg van Covid zijn. Meer mensen hebben problemen met het reukorgaan na een Covid besmetting. Doorgaans gaat dat ook weer over, maar het kan een tijdje duren.
ReagerenRientje7 mei 2025 om 15:32Hallo, vorige week zat ik in mijn tuin en 2 buren verderop stonden te BBQen, die vieze geur kwam mijn kant op. Ik had meteen naar binnen moeten gaan, maar ik bleef te lang zitten, dus de rookgeur is in mijn neus gaan zitten en na een week heb ik er nog last van. Ik heb nu een verbrande rook geur in mijn neus dat maar niet weggaat. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om het weg te krijgen, neusdouche met Xylitol, zoutoplossing, watjes met parfum in mijn neusgaten etc etc. Niets helpt. Wie herkend dit, heeft het ook of ook eens gehad en kom ik hier van af? Wat kan ik nog proberen. En ja ik heb de huisarts ook al ingelicht, maar die kan er niet veel mee.
Reageren
Ik hoop dat iemand mij een verlossend antwoord kan geven. Liefs, RientjeJohn (moderator)
7 mei 2025 om 16:47Dat zal toch vanzelf weggaan op het moment dat je er niet meer op gaat letten
ReagerenRientje7 mei 2025 om 21:12Rientje7 mei 2025 om 15:32
Hallo, vorige week zat ik in mijn tuin en 2 buren verderop stonden te BBQen, die vieze geur kwam mijn kant op. Ik had meteen naar binnen moeten gaan, maar ik bleef te lang zitten, dus de rookgeur is in mijn neus gaan zitten en na een week heb ik er nog last van. Ik heb nu een verbrande rook geur in mijn neus dat maar niet weggaat. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om het weg te krijgen, neusdouche met Xylitol, zoutoplossing, watjes met parfum in mijn neusgaten etc etc. Niets helpt. Wie herkend dit, heeft het ook of ook eens gehad en kom ik hier van af? Wat kan ik nog proberen. En ja ik heb de huisarts ook al ingelicht, maar die kan er niet veel mee.
Reageren
Ik hoop dat iemand mij een verlossend antwoord kan geven. Liefs, RientjeRientje7 mei 2025 om 21:17Maar de rook geur is juist zeer aanwezig, dat ik mij niet kan voorstellen dat ik even afgeleid zou kunnen zijn van dit probleem. Maar U gaat er vanuit dat het niet iets blijvend is?
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2025 om 22:19Dat zal niet blijvend zijn
Reageren