- Anoniem21 april 2014 om 14:05
Hallo, ik heb veel stress achter de rug door de geboorte van me dochtertje en werk. Ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben, maar heb al een week last van een drukkend gevoel rechts van me keel onder me kaak. Het gevoel is niet constant en pijnlijk vrijwel niet. Soms voel ik wel een bepaalde pijn maar is dan snel weer verdwenen. Af en toe heb ik een gevoel van brok in me keel. Maar dit is vrij snel weer verdwenen. Het drukkende gevoel is zeurend en lijkt zich soms te verplaatsen. Van beneden naar boven maar zit wel steeds aan de zelfde kant. Ik kan normaal eten en slikken. Wat kan dit zijn?
9 reactiesReagerenAnoniem21 april 2014 om 14:28Keel is ook wat aan de rode kant.. Maarja geen pijn bij slikken of eten/drinken
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 14:30Gevolgen van stress zou mogelijk zijn.
Reageren
Heb je ook wel eens het gevoel dat te weinig lucht in je longen komt en je dieper moet inademen of vaker moet zuchten?
Heb je ook nog andere klachten? hoofdpijn, misselijk, duizelig, tintelingen in armen of handen, soms het gevoel dat je flauw gaat vallen?Anoniem21 april 2014 om 14:44Umm nee geen rare andere dingen.. Ben nu wel beetje vermoeid maar dat zal wel komen door te weinig slaap ivm de langdurige geboorte van 1,5 dagen geleden. Had paar dagen geleden wel een hevige hoofdpijn aanval maar heb al me hele leven last van hoofdpijn als ik te druk ben geweest. Wat kan hoofdpijn er eventueel te maken mee hebben?
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 15:23Stress en spanningen kunnen hyperventilatie veroorzaken. Dat zou ook hoofdpijn kunnen veroorzaken.
Misschien dat je een keelontsteking gaat krijgen.
ReagerenAnoniem21 april 2014 om 15:29Wat kan ik doen nu de stress voorbij is , ter voorkoming van een eventuele keelonsteking?
ReagerenJohn (moderator)
21 april 2014 om 16:03Aan de keelontsteking kun je in principe niet veel dien. Je zou met zoutwater kunnen gorgelen.
ReagerenAnoniem4 juli 2014 om 10:32Hallo
Heb je dat gevoel nog onder je kaak rechts van je keel? Want ik heb net hetzelfde, en ik heb ook veel stressmaanden achter de rug… Maar dat gevoel gaat niet over…. Als ik in mijn bed lig dan voel ik het niet….
ReagerenWendy13 januari 2017 om 16:09Goedemiddag,
Ik heb nu ookal 1.5 week last van een drukkend pijnlijk gevoel. Het begon heel erg links boven. Nu houd het af en toe op en heb ik totaal geen last maar zoals nu is het er weer en voornamelijk links en rechts (onderkaak)
Al 3x bij de tandarts geweest foto’s gemaakt en gekeken maar kan niks vinden.
De zeurende pijn is heel vervelend komt vooral opzetten sochtends en savonds. Of als ik smiddags na het werk even op bed lig.
Kan iemand me a. U.b helpen want het is zo pijnlijk en vervelend
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2017 om 18:28Het is moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
Reageren