Zoeken Vraag het forum

drukkend gevoel op de keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Keel

Hallo,

Ik heb nu een paar uur last van een soort drukkend gevoel op mijn keel, echter geen echte pijn en slikken enzo gaat prima. Mijn moeder zegt dat dit door de spanning komt voor mijn theorie examen.

Als ik mijn mond ver open doe heb ik het gevoel alsof ik moet kokhalsen, en alsof er veel slijm ofzo in mijn keel zit.

Kan dit inderdaad komen door de stress? En wat kan ik er het beste aan doen?

12 reacties
    Reageren
    Keel

Als ik er even niet op let merk ik er niet zoveel van, het probleem is dat ik er wel veel op ga letten haha

Reageren
    John (moderator)

Dat kan heel goed door de stress komen. Helaas kun je er niet veel aan doen. Probeer afleiding te zoeken zodat je er niet te veel op let.

Reageren
    Keel

Oké, dankuwel. Ik las online ook iets over een angina, verkramping van de hartslagaderen oid? Zou ik daarbij andere klachten moeten ervaren, en wat zouden deze zijn? (Dit is volgens mij de meest ernstige oorzaak en wil deze graag uitsluiten)

Reageren
    John (moderator)

Dan zou je toch echt heel andere klachten moeten hebben.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Keel

Welke klachten precies? Ik ga de test even doen.

Reageren
    John (moderator)

Ik ga je niet vertellen welke klachten, want dan ga je daar weer extra op letten en krijg je dadelijk nog meer klachten en nog meer onrust

Reageren
    Keel

Oh… Ik begrijp het, maar ik hoef me dus niet zorgen te maken over een angina?

Had overigens een score van 35..

Reageren
    John (moderator)

geen hyperventilatie maar dan dus wel een uiting van de stress

Reageren
    Keel

Oké, daar ga ik ook vanuit dan.

Reageren
    Keel

Ik heb besloten te gaan sporten in de vorm van krachttraining. Denkt u dat dit kwaad kan?

Reageren
    Keel

Rare vraag misschien, maar sommigen zouden juist rust adviseren

Reageren
    John (moderator)

Dat kan geen kwaad

Reageren
Reageer op: drukkend gevoel op de keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.