Keel/oorklachten door stress, mogelijk?

Hoi,
    Ik heb al ongeveer anderhalf klachten bij/in mijn keel.
    In september 2012 was ik hiervoor naar de huisarts gegaan.
    In dit jaar waren mijn klachten alsvolgt: opgezwollen amandelen in keelholte met pus, slikklachten(vervelend gevoel/soms pijn), gespannen spieren nek, vervelend gevoel rond nek(voorkant).
    De huisarts dacht in het begin dat ik een keelontsteking had of een brok in de keel had. De huisarts had antibiotica voorgeschreven. Dit medicijn verhielp mijn klachten niet. Mijn huisarts zei daarna dat mijn klachten worden veroorzaakt door stress.Na aandringen verwees de huisarts mij naar de KNO-arts.

De Kno-arts stelde in het begin vast dat mijn amandelen vergroot waren.
    In het ziekenhuis is toen een echo van mijn keel, foto's van holtes en bloedafname afgenomen. Deze tests hadden niets uitgewezen.
    De KNO-arts stelde vast dat behandeling niet nodig was.
    De onderzoeksperiode duurde ongeveer 6 maanden. (huisarts meegerekend)

Mijn klachten bleven het zelfde tot de zomervakantie (juli) In juli veregerde mijn slikklachten.
    In augustus voelde ik mij ook lichtelijk duizelig en had ik last van mijn buik.
    In september ben ik voor mijn keelklachten en duizeligheid naar de huisarts gegaan.
    De huisarts zei dat mijn klachten werden veroorzaakt door stress, wat ik persoonlijk niet geloogbaar acht.
    Voor de duizeligheid en de buikpijn(pds) kreeg ik iets. Het voorgeschreven medicijn hielp tegen de duizeligheid en pds.

In september had ik besloten om mijn dieet te veranderen. (hierdoor geen pds meer)
    In oktober veranderde het gevoel bij mijn klachten:
    - Bij slikklachten; vervelend gevoel/soms pijn werd lichtelijk pijn bij slikken/ soms zeer pijnlijk bij slikken.
    - Pijn in keelholte ter hoogte van amandelen, voorheen had ik dit nog niet.

In november ontdekte ik een bultje(rood) in mijn keelholte (ongeveer achter linker keelamandel). Tevens nam mijn conditie ondanks sporten af. (22km per dag fietsen).

Eind december zag ik vreemde bultjes in mijn keelholte/achterzijde van tong. Deze bultjes zijn rood.

Begin januari was mijn conditie zo verslechterd dat sporten ongemakkelijk was. (klachten horen niet in KNO forum gedeelte)
    Ik kreeg ongeveer midden januari tintelingen in mijn rechteroor.
    Deze klachten werden geleidelijk erger.
    Na een week kreeg ik een branderig gevoel bij mijn rechteroorschep met lichtelijke pijn.
    Na wat googlen kwam ik erachter dat het oorsmeer kan/kon zijn, dus besloot ik mijn oren uit te spuiten.
    Dit heeft niets uitgehaald.
    De oorklachten bleven het zelfde tot vorige week.
    Daarna werd de lichtelijke pijn erger. Gister toen mijn oor dicht sloeg, werd ik duizelig.

Klachten kort samengevat:
    - Pijnlijke keel
    - Pijn en pus bij amandelen.
    - Vaak lichte koorts
    - Bultje in keel/ bultjes achter op tong.
    - Oor: pijn/branderig/tintelingen.
    - conditie: snel buiten adem ondanks sporten.

Waarom niet naar huisarts:
    - huisarts zegt dat mijn klachten tussen mijn oren zitten. (Ik vertrouw mijn huisarts zijn/haar deskundigheid niet meer)

Vraag:
    Kunnen mijn klachten werkelijk door stress worden veroorzaakt?

Reageren

Stress kan natuurlijk allerlei klachten veroorzaken.
    Maar jou klachten passen toch wel bij problemen met de amandelen. Vraag je huisarts een verwijzing voor de KNO arts en ga desnoods naar een ander ziekenhuis voor een second opinion.

Reageren

Hoi,

Zijn je klachten inmiddels verdwenen?

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Keel/oorklachten door stress, mogelijk?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe