- Anoniem19 januari 2014 om 05:30
Ik heb al 10 dagen last van een bacteriële (bovenste) luchtweginfectie met bijholteontsteking waarvoor ik nu 6 dagen antibiotica heb gebruikt. Ik voel me eindelijk iets minder ziek maar heb nog steeds last van nachtzweten (waarbij ik geen koorts meet), koude rillingen en overdag als ik meer doe dan alleen in bed liggen krijg ik ook nog steeds verhoging tot 37.8. (Mijn normale temperatuur ligt tussen de 36.3 en 36.8).
Verder heb ik last van hoesten, (lichte) pijn in de wang/kaak en post nasale drip. Ik heb niet echt last van koorts gehad, maximaal 38.2.
Is het normaal om hier nog zo lang last van te hebben? De ontstekingswaarden in het bloed waren verhoogd, dus het is duidelijk dat het ook daadwerkelijk om een bacterie gaat.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 januari 2014 om 10:40Sinusitis kan door bacteriën worden veroorzaakt maar ook door een virusinfectie. In beide gevallen kunnen de ontstekingswaarden in het bloed verhoogd zijn. Dus de vraag is of het een bacterie of een virus is.
Reageren
Bij een virusinfectie zal antibiotica niet veel zoden aan de dijk zetten.
Een luchtweginfectie met bijholteontsteking kan inderdaad hardnekkig zijn en even duren voordat dat echt over is.Anoniem22 januari 2014 om 09:51Inmiddels gaat het beter, maar heb ik nog steeds last van verhoging tot 38.0, sterk wisselend over de dag. Zelfs bij kleine inspanningen (vaatwasser inruimen, een blokje om lopen) loopt dat op van. <37 naar 38. En dat merk ik dan ook aan mijn lichaam (koortsachtige verschijningen). Ik weet zeker dat ik dat eerst niet had. Mijn verdere symptomen zijn afgenomen/verdwenen. Zou dit nog het laatste restje zijn? Ik heb nu 2 weken last hiervan.
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2014 om 13:20Ben je klaar met de kuur of moet je nog enkele dagen?
ReagerenAnoniem22 januari 2014 om 15:32Ik heb een tweede ronde gekregen, tot zondag
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2014 om 17:05Maak de kuur dan eerst even af. Mochten de klachten blijven aanhouden ga dan terug naar je huisarts
ReagerenAnoniem1 februari 2014 om 08:23Ben maandag nadat de kuur af was gelopen bij de HA geweest en die zei dat het eventueel van de antibiotica zou kunnen zijn, moest dus binnen een dag of 5 wegtrekken na de laatste. Wel bloed geprikt om ontstekingswaarden (en leuko’s + differentiatie) te checken. Donderdag de uitslag gehad, was allemaal prima..maar die verhoging is er nog steeds net zo als eerst. Ik weet dat het níet echt hoog is ofzo, maar normaal heb ik dat niet. Ik weet dus niet goed of ik het gewoon nog de tijd moet geven en dat m’n lichaam gewoon nog aan het herstellen is, of dat ik er nog wat mee moet.
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2014 om 13:07Ik zou gewoon even afwachten. Het kan heel goed dat je lichaam nog aan het herstellen is. Boven doen is een lichte verhoging helemaal niet erg. De temperaturen schommelen bij iedereen gedurende de dag. Dat is ook afhankelijk van het moment van meten.
Reageren