Zoeken Vraag het forum

Oorsuizen en duizeligheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • vuurtien

Hallo,
    Sinds ongeveer 2,5 week heb ik last van aanvallen van (draai)duizeligheid. Laatst heftige was vorige week donderdag (4 uur op de bank gelegen) daarna 4 dagen ‘vrij’ van klachten maar gisteren toch weer wel. BEgon met vreseijke pijn in m’n hoofd en nek en toen werd ik heel erg duizelig.
    Anders dan de andere keren hoefde ik niet te liggen en werd ik wel misselijk maar niet overgeven. Ik blijf nu lichte piep in m’n oor horen. Dat was eerst meer suizen. Bij eerdere aanvallen had ik ook vreselijke last van mijn nek.
    Zou het Meniere kunnen zijn? Ik hoop van niet… Geen problemen met horen verder behalve bij de heftige aanvallen dat ik wel voor zo’n aanval een doof gevoel had in rechteroor.
    Voor deze klachten had ik al van alles: oogonsteking, buikklachten, schimmelinfectie, last van liezen.
    Zou het met de overgang te maken kunnen hebben?
    Mijn huisarts heeft me Cinnerazine gegeven tegen duizeligheid, maar daar word ik zo duf van.
    Hoop dat iemand me advies kan geven.
    Ben sportfanaat en wil graag snel weer kunnen sporten…

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

De aandoening waarover je het hebt lijkt wel heel erg op [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/110862-ernstige-misselijkheid-en-malaise-door-meniere.html]meniere[/url]. De symptomen van suizingen, draaierigheid, duizeligheid en algehele malaise in combinatie met piepjes lijken erop. Je zegt dat je sportfanaat bent en dus zul je veel inspanningen willen doen. Is het meniere dan is een belangrijk advies om stress en te intensieve inspanningen juist te vermijden. Er moet een dagelijkse rust worden gevonden waarbij de meniere minder optreedt. Veelal wordt mediactie zoals Betahistine met Bromazepam voorgeschreven. Een alternatieve oplossing is dat de inspuiting van antibiotica in het slechte evenwichtsorgaan zodat de veroorzakende haartjes worden uitgeschakeld.

Reageren
Reageer op: Oorsuizen en duizeligheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.