- vuurtien23 oktober 2013 om 13:05
Hallo,
Sinds ongeveer 2,5 week heb ik last van aanvallen van (draai)duizeligheid. Laatst heftige was vorige week donderdag (4 uur op de bank gelegen) daarna 4 dagen ‘vrij’ van klachten maar gisteren toch weer wel. BEgon met vreseijke pijn in m’n hoofd en nek en toen werd ik heel erg duizelig.
Anders dan de andere keren hoefde ik niet te liggen en werd ik wel misselijk maar niet overgeven. Ik blijf nu lichte piep in m’n oor horen. Dat was eerst meer suizen. Bij eerdere aanvallen had ik ook vreselijke last van mijn nek.
Zou het Meniere kunnen zijn? Ik hoop van niet… Geen problemen met horen verder behalve bij de heftige aanvallen dat ik wel voor zo’n aanval een doof gevoel had in rechteroor.
Voor deze klachten had ik al van alles: oogonsteking, buikklachten, schimmelinfectie, last van liezen.
Zou het met de overgang te maken kunnen hebben?
Mijn huisarts heeft me Cinnerazine gegeven tegen duizeligheid, maar daar word ik zo duf van.
Hoop dat iemand me advies kan geven.
Ben sportfanaat en wil graag snel weer kunnen sporten…1 reactieReagerenAnoniem27 oktober 2013 om 05:32De aandoening waarover je het hebt lijkt wel heel erg op [url=http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/110862-ernstige-misselijkheid-en-malaise-door-meniere.html]meniere[/url]. De symptomen van suizingen, draaierigheid, duizeligheid en algehele malaise in combinatie met piepjes lijken erop. Je zegt dat je sportfanaat bent en dus zul je veel inspanningen willen doen. Is het meniere dan is een belangrijk advies om stress en te intensieve inspanningen juist te vermijden. Er moet een dagelijkse rust worden gevonden waarbij de meniere minder optreedt. Veelal wordt mediactie zoals Betahistine met Bromazepam voorgeschreven. Een alternatieve oplossing is dat de inspuiting van antibiotica in het slechte evenwichtsorgaan zodat de veroorzakende haartjes worden uitgeschakeld.
Reageren