Zoeken Vraag het forum

Piep/ruis in rechteroor

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Berry

Beste allemaal,

In mijn rechteroor hoor ik al maanden een ruis en/of piep op de maat van m’n hartslag.Waarschijnlijk wordt deze ruis en/of piep dus veroorzaakt door de bloedstroom in m’n rechteroor. Het is dus eigenlijk een vorm van tinnitus. De laatste twee weken begint het ook een beetje pijn te doen. Mijn vragen zijn:

1. Kan dit gevaarlijk zijn (op de langere termijn), dat ik dadelijk dus echt gehoorproblemen krijg?
    2. Ligt het misschien aan vernauwingen/vergroeiingen van bloedvaatjes in m’n rechteroor?
    2. Is hier überhaupt wat aan te doen? Zo ja, wat?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Berry

1 reactie
    Reageren
    Harm

Het is erg moeilijk te zeggen wat de ruis/piep veroorzaakt zonder onderzoek te doen. Meestal is een ruis onschuldig, erg waarschijnlijk dat het wordt veroorzaakt door vernauwing van bloedvaatjes is het niet. Heel vaak wordt een oorzaak niet gevonden.
    Een mogelijkheid zou nog kunnen zijn dat er onderdruk bestaat van het middenoor. Dit is met medicijnen goed te verhelpen meestal. Het is wel zinnig de huisarts te bezoeken en het oor te laten zien. Evt zou er ook nog een gehoortest moeten worden gedaan.

Groet Harm

Reageren
Reageer op: Piep/ruis in rechteroor
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.