Zoeken Vraag het forum

Piep in het oor tijdens het horen van hard geluid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Patrick

Tijdens oudejaarsavond heb ik een ongelukje gehad met een baby vuurpijl. De vuurpijl ontplofte ongeveer op een afstand van 1 meter van mijn rechter oor. Na de knal heb ik 30 seconden een piep gehoord en ik was ook tijdelijk doof. Kort daarna is mijn oor heel gevoelig geworden voor geluid van oa servies en mensen die hard praten. Sindsdien krijg ik een piep in mijn rechter oor tegelijk bij het horen van een hard geluid. Nu na twee weken is het minder gevoelig geworden. Ook ben ik langs een audicien geweest en is er een kleine gehoorschade geconstateerd verder functioneert hij prima. De trommelvlies is ook in orde. Ik maak me zorgen en ben bang dat ik Hyperacusis heb. Pijn heb ik niet als ik een hard geluid hoor, ik hoor alleen een hoge piep parallel met een hard geluid ook als ik hoest. Weten jullie meer hierover? Ik heb geprobeerd te googlen maar de symptoom die ik heb kan ik nergens vinden.

Patrick

6 reacties
    Reageren
    Patrick

Ik heb eerder gekeken of er nog andere mensen zijn met het zelfde probleem, maar niets kunnen vinden.

Reageren
    Bram

Beste patrick,

Er is ongetwijfeld gehoorschade ontstaan door de vuurpijl. Gelukkig blijkt de gehoorschade gering, zoals blijkt uit de test van de audicien.Toch is deze gehoorschade tgv het lawaaitrauma verantwoordelijk voor de piep die je hoort. Hyperacusis zul je waarschijnlijk niet hebben gezien het feit dat de pijndrempel normaal is.
    Het is overigens heel goed mogelijk dat de piep na enige tijd verdwijnt zoals ook de slechthorendheid direct na het trauma is verdwenen. ( op de het geringe hoge tonen verlies na!).
    Conclusie: er was sprake van een lawaaitrauma met als gevolg nu de piep. Het is zeker niet onmogelijk dat deze op termijn verdwijnt.

Groet Bram

Reageren
    Patrick

Bedankt voor je bericht Bram! Ik ben al wat meer opgelucht.

Reageren
    Anoniem

Hoe is het afgelopen? Heb nu ongeveer hetzelfde voor… Is het weggegaan? Alvast bedankt. Groeten Laurens

Reageren
    Anoniem

Hoe is het afgelopen? Heb nu ongeveer hetzelfde voor… Zelfde symptomen.. Is het weggegaan?
    Alvast bedankt. Groeten Laurens

Reageren
Reageer op: Piep in het oor tijdens het horen van hard geluid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.