Zoeken Vraag het forum

Oorontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tamaraa

10 dagen geleden kreeg ik accuut een oorontsteking. Ik slik paracetamol en heb diclofenac van de dokter gekregen. Toen het na 4 dagen nog niet over was heb ik een antibioticakuur gekregen. Hier ben ik nu bijna klaar mee. Ik slik nog ongeveer 2 diclofenac en 2 paracetamol op een dag tegen de pijn. Ik had een loopoor, maar dit is sinds een paar dagen minder of over. Er zit nu dus een gaatje in mijn trommelvlies, en hoor ongeveer de helft minder met mijn oor. Ook klinkt het geluid erg vervormd, hoor ik mijzelf van binnenuit praten en hoor ik af en toe geruis, hoge tonen, trillingen en geklop in mijn oor. Verder wordt ik vlugger duizelig wanneer ik te druk doe. Het is heel irritant en ik vraag me af of ik hiermee naar de dokter moet gaan of dat mijn trommelvlies vanzelf weer geneest en mijn gehoor weer goed wordt.

8 reacties
    Reageren
    Lana

Dus de HA heeft geconstateerd dat er nu een gaatje in jouw trommelvlies zit? Heeft hij niet gezegd dat dit vanzelf geneest of dat je over een poosje terug moet komen voor controle? Soms geneest het trommelvlies vanzelf, maar soms ook niet. Ik zou dus teruggaan naar de HA en het aan hem vragen.
    Groetjes, Lana

Reageren
    Tamaraa

Bedankt voor de snelle reactie!
    De huisarts heeft wel in mijn oor gekeken en aangezien ik een loopoor had kon de troep uit me middenoor via mijn trommelvlies eruit.
    Ik ga denk ik morgen even bellen naar de huisarts, en hopen dat ik geen blijvende schade houd!

Reageren
    Emma

Ja, ik denk ook dat dat wel verstandig is. Hier op het forum kunnen we niet zeggen of jouw trommelvlies wel of niet vanzelf geneest. Alleen een arts die in jouw oor kijkt, kan zien of er verbetering (of niet) optreedt. Vervelend trouwens, die duizeligheid die er bij komt kijken. Ik hoop voor je dat het gauw over is. Houd je ons op de hoogte?
    Groetjes, Emma

Reageren
    Tamaraa

Omdat ik jullie op de hoogte zou houden en omdat het misschien handig is voor mensen met hetzelfde probleem (het heerst nu erg), hier het vervolg.

Ik heb er nu, na 4,5e week nog last van. Al meerdere keren naar huisarts geweest, van wie ik ook nog antibiotica druppels heb gekregen. Huisarts heeft mij vorige week doorgestuurd naar KNO-arts en heeft een kweekje gemaakt.

Gister dus naar het ziekenhuis geweest en uit het kweekje kwam wat we al dachten (doordat mijn handen ook vervelde): Een zeer hardnekkige streptokokken infectie. Als kind was ik daar al gevoelig voor. Ik heb een zware antibioticakuur gekregen + dezelfde antibiotica druppels, allebei voor 2 weken.

Verder voel ik me op het moment redelijk en de pijn is gelukkig minder. Op het moment wel last van bijwerkingen van de antibiotica en nog steeds een loopoor en doofheid. Ook had ik gister wat verhoging en volgensmij sinds vandaag (het is me iniedergeval niet eerder opgevallen) een grote bult onder mijn oor.

De streptokokken kunnen volgens de dokter blijvende hoorschade aanrichten, maar dit hoeft niet. Het is wel heel belangrijk dat die steptokokken infectie snel weg is.

Ik hoop dat anderen mensen er ook wat aan hebben en ik hoop dat mijn verhaal niet te warrig is 😉

Reageren
    Anoniem

Dank je Tamara, het is ondertussen al weer 2 jaar geleden dat jij het had.
    Hopelijk heb je nu nergens meer last van.
    Ik heb het nu dus, Jeeeee.. wat een pijn!
    1 oor al 2 dagen erg, andere oor begint nu ook, en een knobbel in mijn keel.
    Ik heb alleen geen anti biotica, wel druppels van o.a. azijnzuur gemaakt.
    En ik loop bij een natuurarts met bio-resonantie.
    Alleen paracetamol helpt niet genoeg.. nu dus ook diclofenac.(3 per dag)Dan hoeft de paracetamol ook niet meer.
    Verder veel water met citroen en kruidenthee drinken, genoeg rusten, gezond eten met veel vitamines, en op tijd de druppels en pijnstillers nemen.
    Hoop dat het snel weer weg is!
    Erg vervelend idd dat je bijna niks hoort, steeds een piep/zuis, en idd geklop of geplop in m’n oor.(open/dicht)
    Groetjes, Mandy.

Reageren
    Anoniem

Hoi Mandy,

Ik ben er bebieuwd hoe t verder is verlooen met je oor? Is t over gegaan? Kan je weer goed horen? Wat is er aan gedaan?
    Ik heb sinds vorige week oorontsteking en vandaag de laatste dag antibiotica, de pijn is bijna weg maar mn rechter oor piept, zuist en ik hoor er bijna niks mee. Beetje vervormd blikkerig geluid. Hoop wat van je te horen

Groetjes van je naamgenoot 😉
    Mandy

Reageren
    Alias

Hoi,

Op vakantie geweest bij Erdogan, veel gezwommen met de kids…begin vd week last gehad aan 1 oor… gister ochtend opgestaan om terug te vliegen naar NL, een heftige oorpijn aan beide oren…druk ..jeuk…pijn… kon het wel verdragen maar niet met slapen om het uur wakker beetje research gedaan denk zelf aan middenooronsteking… vandaag is de druk en pijn stukken minder….linker oor is open alleen als ik achter het oor duw voel ik wat pijn, maar mijn rechteroor zit dicht nu alsof er water inzit wat er niet uit kan, toch maar even met de HA gebeld zojuist maar deze gaf aan weinig te kunnen doen hieraan… mocht ik morgen nog flink last hebben mag ik langskomen dsn kunnen ze voor het weekend nog even checken… als ik aan me rechter oorlel trek dan hoor ik plop alsof het open springt en hoor ik weer prima maar zodra ik de oorlel los laat plopt het ook meteen weer dicht… soms draai ik mijn hoofd en wil het heel even open springen… doktor zegt waarschijnlijk virus infectie van zwemmen daar en dan in combi met de vlucht hier kunnen ze weinig mee en ik moet afwachten, dit ook omdat de pijn/druk ver weg is aan beide oren tenzij ik achter mijn oren een duwtje geef dat is gevoelig, normaliter zou het in 2…3 dagen beter moeten gaan en zelf herstellen zegt de HA, we wachten dit dan ook even af…. hopelijk krijgt de HA gelijk… het is vreselijk irritant… maar lichaam kan het het beste zelf herstellen zegt de HA…. dit is mijn ervaring en hier moet men het masr mee doen… ik heb dit geschreven om andere mensen met dezelfde symptomen enigsinds gerust te stellen… mocht het zo zijn dat ik morgen toch naar de HA zal gaan dan hou ik jullie hier up to date over het verloop ervan… maar als ik jaar mijn lichaam luister denk ik dat dat vanzelf weer oplost zoals het ook vanzelf is gekomen…. hahaha fijn dat zwemmen in het buitenland… groetjes!

Reageren
    Grietje

Ik heb al 4 weken last van een gehoor ingang ontsteking
    Elke keer bij oor toilet begint het te bloeden
    Ik heb al een ct scan gehad die was goed
    Nu hebben ze een biopsie genomen
    Er zit nu zalf in mijn oor
    Maar het doet heel erg veel pijn

Reageren
Reageer op: Oorontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.