Oor stink

Beste mevrouw/meneer,
    Ik ben een jongen van 15 jaar en heb al een paar maanden een oor dat stinkt. Je ruikt het niet, maar als ik bijvoorbeeld met mijn vinger tegen mijn gehooringang ga dan kan je echt ruiken dat mijn oor van binnen stinkt. Ook is het oorsmeer echt heel erg droog, en wat lichter van kleur. Soms is het een beetje gevoelig.

Wat kan het zijn.

Erg bedankt.

Reageer

Hallo jongen van 15,

Heb je geen verhoging/koorts? Opgezette keelamandel? Oorsmeer ruikt naar mijn mening nooit lekker, maar als je oor ook gevoelig is, zou ik toch maar even naar de huisarts gaan.

Laat je weten wat de HA er van vindt?
    Groetjes, Lana

Reageer

Hoi, bedankt voor je reactie.
    Ik ga denk ik binnenkort wel naar de huisarts als het niet vanzelf verdwijnt. Het is gewoon droog en hard oorsmeer, maar bij het andere oor (links) is het wel normaal.

Bedankt.

Reageer

In de gehoorgang kan zich cerumen (oorsmeer) ophopen en een propje vormen. Als dit propje hard wordt, kan de gehoorgang gaan dichtzitten. Omdat het niet helemaal vastzit, kunnen je oren 'open' en 'dicht' ploppen. De huisarts kan je oren even schoonmaken door het 'uit te spuiten'.

Reageer
Reageer op: Oor stink
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief