- Maan7 januari 2025 om 08:13
Hoi hoi! Hoe is dit inmiddels? Ik ben 5 dagen geleden geopereerd aan neus, mijn neusgaten lijken ineens zoveel groter en alsof je er zo in kijkt. Gisteren zijn de tampons verwijderd. Ik hoop zo dat dit weer bijtrekt…
Marley1 juni 2025 om 18:55Aantal jaar terug een correctie gehad door een gepromoveerde chirurg in NL, ik schrok destijds ook van het wipneus effect maar dit was snel weg. Wel stonden mijn neusgaten/vleugels ook scheef en dit is alleen maar erger geworden in de jaren. Ik wil nu weer een operatie maar ik lees ook dat het vaak genetisch bepaald is. Ook al laat je het nu recht zetten is er dus de kans dat je neus toch weer scheef gaat groeien.
ReagerenGhost_bomb11 juli 2025 om 23:27Ik heb 19 juni jl. een operatie gehad aan een scheef tussenschot. Ook aan de buiten kant stond hij aan alle kanten scheef. Ademhalen was ook lastig.
Het zou inwendig en uitwendig rechtgezet worden en volledig vergoed. Ik was hartstikke blij. Dus meer lucht en een rechte Ze waren drie uur bezig ik heb nu wel meer lucht. Ook omdat ik nog spray en 4x per dag met zoutoplossing spoel.
De neus staat echter nog steeds ontzettend scheef. Net zo scheef als voor de operatie. Ze geven aan dat t door de zwelling komt die minder wordt. Ik wil het graag geloven, maar het lijkt me echt sterk. Dan moet mn de neuspunt, kraakbeen en het tussenschot (eigenlijk de hele neus vanaf het bot) bijna een cm naar rechts.
Ik wacht het nog even af, want het is nog vroeg, maar ik baal eigenliijk ontzettend. Dit was de kans om het te regelen. Dat was ook de opdracht en er is voor betaald vanuit de zorgverzekeraar. Heb nu een beetje het gevoel dat deze kans me door de neus is geboord.
ReagerenMarloes5 oktober 2025 om 23:45Ik heb nu ongeveer 5 maanden geleden een uitgebreide neuscorrectie gehad. Tussenschot is rechtgezet, de neusvleugel is verbreed omdat deze smal was en weinig lucht doorliet, de ‘knobbel’ op m’n neus zou worden verwijderd, en het verschil in grootte van neusgaten zou worden gecorrigeerd.
Twee dagen na de operatie zouden de tampons/wattenlinten verwijderd worden maar toen heeft een assistente ook geprobeerd het gips te verwijderen. Dit deed dus ontzettend veel pijn en daar is ze toen mee opgehouden. Achteraf bleek dus dat dit pas na een week de bedoeling was. Of hiermee veel schade is toegebracht is moeilijk te zeggen.
Nu heb ik nog dagelijks veel pijn en ongemak, een verstopt gevoel in linkerneusgat én de zwelling is nog steeds niet weg. Ik slaap nog rechtop, kan niet sporten en eigenlijk voel ik elke beweging nog in mijn neus. Een super zachte stoot (laatst kreeg ik een sok tegen m’n neus aangegooid) doet nog ontzettend veel pijn. De bult op mijn neus is niet weg maar teruggekomen (extra botgroei), de neus staat nog even scheef als voor de operatie en nu staat mijn neustip ook scheef, terwijl dit voor de operatie niet zo was. Ook is één neusgat nog groter, vooral zichtbaar van voren.
Arts heeft aan eigenlijk ook niet te snappen waarom het herstel zo lang duurt. Ze gaat morgen op aandringen van mij beginnen met steroïde-injecties om te kijken of dat iets uithaalt.Heft iemand hier daar ervaring mee?
Reageren
Ik heb echt het gevoel dat ik verder van huis ben dan ik voor de operatie was en word echt wel een beetje depressief van de situatie.