- Mikaël21 juli 2011 om 19:22
Beste,
ik ben een 23-jarige jongen uit België, (1m81 59kg), relatief mager dus…
Vorig jaar in september heb ik tijdens een voetbalwedstrijd op mijn hoofd gevallen en er werd een “occipitale condyl” fractuur vastgesteld. Daarvoor heb ik 8-tal weken een halskraag moeten dragen, ondertussen zou die fractuur terug aaneen gegroeid zijn, maar ik heb nog steeds nek- en schouderpijn.
Wat ik vooral wilde vragen is het volgende. Al bijna 4 weken heb ik een pijnlijke keel. De eerste week heb ik er eventjes mee gewacht en gewoon keelpastilles en homeopatische middelen gebruikt, maar de resultaat was nihil. Pas de 2de week ben ik naar een huisarts geweest (huisarts van mijn moeder aangezien ik toen op bezoek was bij mijn ouders).
Voor mijn keelpijn kreeg ik een antibiotica, namelijk “Azithromycine”. Deze moest ik 7 dagen (2x per dag) slikken. Maar er veranderde niks!
De week daarop ben ik naar mijn eigen huisarts geweest, een bloedonderzoek gehad, de resultaten van het bloedonderzoek waren perfect, maar ik kreeg toch een medicatie voorgeschreven, namelijk “Triamcolone” 4mg (ook 7 dagen en telkens 2x per dag) en de resultaat was weer nihil, ik blijf kampen met een pijnlijke keel.
Ik heb meer pijn bij het slikken, spreken en roepen, maar ook pijn bij gewone rusttoestand.
Vandaag heb ik na een lange tijd macaroni gekookt, maar toen ik begon te eten had ik een vreselijke geur!!! Of het aan mijn kookpot of macaroni zelf ligt weet ik niet, in ieder geval de vervaldatum van de macaroni is tot 2013. Dus sinds vandaag, als ik iets diep moet ruiken dan stinkt het 🙁
En ik vraag mij dus ook af hoe dit komt en wat het kan zijn… Kan dit ook te maken hebben met mijn keelpijn?
Naast mijn keelpijn heb ik ook pijn in mijn hals (eerder rechterkant).
Voor mijn hals heb ik een paar dagen geleden een Echo onderzoek gehad en ze vonden niks vreemds, ze raden me wel aan om een scan te laten maken…
Ik zal nogmaals al mijn vragen onder mekaar zetten die constant in mijn hoofd zitten te zweven en die me heel erg ongerust maken:
1) Wat zou de reden kunnen zijn van mijn keelpijn die niet verdwijnt? Ik gebruik zelfs een keelspray maar dat helpt ook niet. Mijn huisarts is met verlof tot 1 augustus 🙁 Wel heb ik 25 juli een afspraak met een KNO (NKO) arts.
2) Wat zou ik doen nu op dit moment? Gewoon blijven wachten, keelspray verder gebruiken en pijnstillers nemen of toch ondertussen naar een ander huisarts gaan? Of nog beter naar de dienst spoedgevallen gaan? 🙁 De pijn is erg vervelend en lastig. Want sinds vandaag heb ik ook een raar gevoel bij het inademen. Ook heb ik kortademigheid trouwens (of dit komt doordat ik opgejaagd ben weet ik niet) 🙁
3) Kan die fractuur die ik opgelopen had vorig jaar (occipitale condyl fractuur) buiten mijn nek- en schouders ook halspijn veroorzaken?
Hopelijk krijg ik een antwoord op mijn vragen want ik ben heel erg ongerust en ook een beetje opgejaagd denk ik 🙁
Graag jullie tips en adviezen
Gemeende groetjes
Mikaël