Zoeken Vraag het forum

septum correctie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mel

hi,

ik heb namelijk een scheef neus tussenschot (lichtjes) en dit is te merken als je lang genoeg naar mijn neus kijkt. blijkt dat ik daarom dus niet zo goed adem. ik wordt volgend week opgenomen voor een neusseptum correctie. mijn vraag nu: zal mijn neus er anders uit gaan zien?? ik maak mij wel degelijk zorgen. of zal het gewoon recht gaan zitten. ik maak me druk om de vorm van mijn neus en ik ga er vanuit dat dit geen cosmetische opp. is bedoeld om mijn uiterlijk te verbeteren! help!!

5 reacties
    Reageren
    Oscar

Indien er alleen wordt behandeld aan het neustussenschot zal de vorm en de stand van de neus niet veranderen. Dit is dus geen cosmetische ingreep. Als de problemen ook in relatie staan tot de neusvleugels en deze ook behandeld worden, kan de vorm van de neus wel veranderen.

Reageren
    Mel

alvast bedankt voor de reactie.. je zegt de vorm van mijn neus zal niet veranderen, dat is alvast goed nieuws, maar zal ik dan wel merken dat hij nu recht is. want ik snap dan niet hoe hij recht gezet kan worden maar er toch nog scheef zal uitzien. want dan heb ik toch nog wel een voordeeltje (!?). ooh hoe weet ik als er wat is met die neusvleugels. mijn problemen zijn dat ik snel buiten adem raak en soms voelt mijn neus beetje droog aan kan ik een beetje bloed op mn tissue zien. verder zei de arts iets van een vernauwing. alvast bedankt..

Reageren
    kris

Neus verandert niets van buiten

Operatie nu twee weken geleden ondergaan. Zelfde verhaal als de aneren (tampons, wat last maar geen pijn) en nu aan het herstellen. Langzamerhand kan ik beter ademen door BEIDE neusgaten, wat vroeger niet het geval was (ik ademde enkel door de mond).

Met al die korsten enz zit ik teveel met de vingers in de neus, wat ik niemand aanraad. Gelukkig heb ik nog geen bacterie te pakken, en ik neem ook Bromeliana pillen (naam: Ananase) wat helpt. Zoals iemand hier al schreef, laat de natuur zijn werk doen. Hoe minder je prutst hoe beter, en zeker je neus niet stoten, niet niezen, niet zwemmen en niet verkeerd slapen. Voor de rest ben ik heel blij (tot hier toe) dat ik de operatie ondergaan heb. binnen 3 weken moet ik volledig hersteld zijn, al blijft het allemaal wat gevoelig inmiddels.

Succes aan zij die het willen/moeten ondergaan. Het loont de moeite!

Reageren
    voornika

Jammer heb maandag geopereerd en dacht dat door de septumcorrectie me neus niet meer octo was miss isnhet beetje rechter maar kzie duidelijk scheve neus heel jammer ik wou het liefst dat k helemaal nie ademde door me neus als die er maar nornaal uitzag en na oscar ze reactiw ben k er van overtuigd dat me neus t zelfde blijft kan wel btr ademen maarja operatie ondergaan voor niks vind ik zelf godverdomme en wil je wel dat jw neus rechter word moet je t duideljjk aangeven en gaan voor een neuscorrectie en niet septum, ben de dokter wel dankbaar en aan de ene kant helemaal niet mensen met het zelfde probleem als ik weten precies wat ik bedoel!!

Reageren
Reageer op: septum correctie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.