- Dennis55 december 2010 om 20:47
Ik heb donderdag avond een slag op mijn neus gehad. Gevolg: bloedneus (stopte gelukkig snel met bloeden)
Omdat de slag vrij hard was ben ik bang dat hij misschien wel gebroken kan zijn. Echter heb ik er niet echt veel last van. Mijn neus is niet opgezwollen, staat niet scheef, en doet geen pijn. Verder heb ik geen hoofdpijn en ben ik niet duizelig.
Welk heb ik een plekje dat aanvoelt als een blauwe plek, als ik erop duw voel ik een lichte pijn. (Net boven de knobbel in het midden van mijn neus)
Kan er iemand mij wat meer informatie geven? Moet ik mij zorgen maken?
6 reactiesReagerenAnoniem6 december 2010 om 15:47Nee, je hoeft je geen zorgen te maken want er is geen sprake van dislocatie en scheefstand en er is geen sprake van bloeduitstortingen. Het kan wel zijn dat er een klein scheurtje of breukje zit maar als de neus mooi recht staat geneest dit vanzelf weer en zul je alleen even wat voorzichtiger moeten zijn de komende weken.
ReagerenAnoniem6 december 2010 om 15:48Lees ook:
Hoe herken je een gebroken neus?
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Spieren-pezen-botten-gewrichten/131439-hoe-herken-je-een-gebroken-neus.htmlDennis56 december 2010 om 19:17Van die “blauwe plek” heb ik ondertussen geen last meer. Welk merkte ik vandaag dat mijn neus toch een kleine afwijking heeft naar 1 kant. Echter voel ik helemaal geen pijn. Kan ze toch gebroken zijn?
Reageren
Zou ik contact opnemen met mijn huisarts of gaat deze hier ook weinig tot niets aan kunnen doen?
Alvast bedankt voor de informatieAls6 december 2010 om 19:22Als er sprake is van een scheefstand als gevolg van een fractuur, dan is het beter dat de huisarts de neus op korte termijn ziet, om de scheefstand te herstellen. Dit kan pijnlijk zijn, maar dan staat de neus wel weer recht. Dit geschiedt niet zozeer op cosmetische dan wel op medische gronden in verband met de doorlaatbaarheid van de neusgaten.
ReagerenAnoniem7 januari 2014 om 11:25Ik heb 2 1/2 uur geleden een schop tegen mijn neus gehad. Het ging toen heel erg bloeden. Het doet erg veel pijn en het is dik en rood. Hij staat niet scheef ofzo. Het was gestopt met bloeden maar het is daarna nog een paar keer gekomen. Ik heb nog maar 1 keer een bloedneus gehad, dus het is heel raar.
Reageren
[attachment=806]image_2014-01-07.jpg[/attachment]Tandor17 januari 2014 om 13:51Moeilijk te zeggen of je neus is gebroken. In ieder geval wel gekneusd. Je zult toch even naar de dokter moeten om te laten controleren of ere sprake is van een breuk
Reageren