Zoeken Vraag het forum

Bobbeltje in neus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stranger

Hallo,

Sinds enige heb ik een klein hard bobbeltje in mijn neus zitten (in de huid net onder het schotje). Sinds vorige week is het ontstoken en is het gevoelig. De huid bij het bultje is daarna open geweest waarna er vocht uit kwam.

Inmiddels is de zwelling wat afgenomen. Dit nadat ik een paar keer een zeezoutoplossing heb gebruikt. Toch blijft het bultje aanwezig.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Ik denk namelijk dat dit een klein abcesje is. Ook zou ik graag willen weten hoe dit weg gaat. Misschien moet ik gewoon meer geduld hebben?

5 reacties
    Reageren
    Stranger

En het lijkt erop of het bobbeltje nu ineens verdwenen is…

Reageren
    Eva

Het lijkt erop dat het een puistje is geweest. Als het vliesje eroverheen stuk gaat, komt de pus die eronder zit vrij en heb je waarschijnlijk het het spoelen met een zoutoplossing uitgeniesd.

Mensen die haartjes uit hun neus trekken hebben deze ontstekinkjes ook vaker. Blijf liever van deze haartjes af of knip ze netjes af. En vooral ook niet in je neus pulleken, want daarmee infecteer je met je vieze vingers het kwetsbare slijmvlies van de neus.

Reageren
    M

Ik hep al jaren een bultje in mij neus vleugel wat is dit

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk te zeggen zo. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
Reageer op: Bobbeltje in neus

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.