Zoeken Vraag het forum

Amandelontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hmm niet zeker of het viraal of bacterieel is dus. Ondanks dat de antibiotica 2x zo snel zo goed werkt. Ik maak de kuur netjes af en ga dan zien of het weer terugkomt . Ik hoop het niet natuurlijk!

Peter (huisarts)

Als je eerder een bewezen (in bloed aangetoonde antistoffen titer) Pfeiffer hebt gehad , kan je dat niet een tweede keer krijgen. Maar dan kan het nog steeds een (andere) virusinfectie zijn geweest! Maar je hebt gelijk: een spectaculaire verbetering na antibiotica zou ook in de richting van een bacteriele infectie kunnen wijzen. En om het ingewikkeld te maken: dan heb je ook nog gecombineerde virus infecties met daarbovenop bacteriele besmetting (een “super” infectie).
    Maar voor de genezing lijkt mij dat nu niet uitmaken, als er niet (weer) koorts, ziek zijn optreedt.

Reageren
    Suus

@Peter
    Ik ben waarschijnlijk heel erg vervelend, maar ik heb het wel 2x gehad……
    En volgens mijn huisarts ben ik niet de enige. Mijn huisarts zei destijds dat het dan nog sluimerend aanwezig was, wat jaren zo kan zijn en op een moment waarop je weerstand laag is, weer opvlamt.
    (Bij is er bloedgeprikt op het moment dat ik de eerste keer klachten had en de tweede keer weer. Er is tussendoor niet gekeken of de Pheiffer weg was. Dat is puur op basis van de verdwenen klachten vastgesteld. Dit even om het beeld zo duidelijk mogelijk te maken. Tussen de eerste en tweede keer zat zeker twee jaar. )

Reageren
    John (moderator)

Het virus blijft levenslang in je lichaam aanwezig en kan bij een verzwakt immuunsysteem opnieuw actief worden. Dit leidt dan niet tot een “nieuwe besmetting”, maar eerder tot een terugval of heropflakkering van klachten zoals vermoeidheid. Maar je loopt pfeiffer niet 2 x keer op in de vorm van een nieuwe besmetting

Reageren
    Anoniem

Nog een vraag. Ik heb nu ook voor de tweede keer een kuur gekregen voor 7 dagen 3 X per dag maar ik krijg maar 20 pillen. Ik denk omdat dit handiger af te meten is maar is dit wel voldoende? Mis ik niet 1 pil?

Reageren
    John (moderator)

Dat is goed zo. Met afmeten heeft dat niks te maken

Reageren
    Anoniem

Kuur afgemaakt en nu weer 2 dagen verder. Nu lijkt sinds vanochtend dat er weer wat wit op/in mijn amandelen komt. Wat is dit toch?

Reageren
    Anoniem

Ik ben ook snel buiten adem. Door trap oplopen of rondje wandelen ben ik kortademig. Dit heb ik sinds donderdag/ vrijdag. Ik dacht een bij/nawerking van de antibiotica. Moet ik huisartsenpost bellen of wachten tot maandag

Reageren
    Suus

Ik zou daar de huisartsenpost niet mee belasten.
    Je bent ziek geweest en hebt een antibiotica kuur gehad, logisch dat je conditie daardoor achteruit is gegaan.
    En gezien de stress die maakt over een keelontsteking, is de kans groot dat je er ook bij bent gaan hyperventileren.
    Nog een verklaring voor je klachten.
    Neem maandag even contact op met je huisarts en bespreek je klachten.

Reageren
    John (moderator)

Ik had al eens geschreven:
    Bij een virusinfectie kan antibiotica soms wel de klachten onderdrukken maar het virus gaat er niet mee weg, Dat betekend dan dus dat na de antibioticakuur de klachten weer terug zullen komen net als de eerste keer.
    Een virusinfectie zul je moeten uitzieken zodat het lichaam het virus opruimt
    Precies wat dus ook na de eerste kuur gebeurde.

Reageren
    Anoniem

Dank ik kijk het aan

Reageren
Reageer op: Amandelontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.