Goedendag,
Sinds begin oktober heb ik vervelende klachten waar ik deels nogsteeds mee rondloop.
Het begon met een verstopt oor, eerste week van oktober. Deze heb ik 10 dagen later laten uitspuiten, er zat een stuk oorsmeer dwars, dat probleem was dus verholpen.
Daarnaast voelde ik me al niet helemaal fit, en begon ik met hoesten. Eerst een droge hoest en daarna een hardnekkige hoest waarbij ik veel groen/geel slijm ophoestte. verder voelde ik me niet echt ziek, maar de hoest bleef ongeveer tot 6 weken aanhouden, heel hardnekkig.
In de tussentijd had ik de huisarts gesproken, omdat ik me zorgen maakte dat het een longontsteking zou zijn, maar ze vonden de klachten niet alarmerend (omdat ik me niet ziek voelde). Vervolgens half november werd ik snotverkouden, alles zat helemaal verstopt, kon niks ruiken, proeven... na 3/4 weken werd dit wat minder, kreeg mijn geur en smaak terug, maar de verstopte neus is nog niet (helemaal) hersteld. Vooral 's ochtends bij wakker worden zit mijn neus dicht en moet ik soms nog wat lichtjes hoesten.
Vervolgens weer bij de huisarts geweest, die zag wel een hoop slijm in mijn neus en inmiddels zit ik ca. 6 weken aan de neusspray (fluticason), wat niet lijkt te helpen.
Ze sluiten niet uit dat het corona kon zijn. Daarnaast heb ik ook (erge) huisstofmijtallergie, maar vraag me af of zulke heftige klachten daarbij horen (ik ben in tussentijd ook week in buitenland geweest, waarbij de klachten niet verdwenen)
Een sinusinfectie vonden ze ook niet echt aannemelijk omdat ik verder geen pijn heb.
Zelf was ik bang voor een verwaarloosde longontsteking.
Ik ben dus een beetje radeloos; kan het toch allergie zijn, corona, sinusinfectie, een verwaarloosde longontsteking? Wat is aannemelijk? Is het vragen om een antibiotica het overwegen waard?
Misschien dat iemand hier ervaring of kennis van heeft, ik hoor het graag!
Moeilijk om daar iets over te zeggen. Corona kan natuurlijk en dan nog een sinusinfectie en bovenop dan nog een huisstofmijt allergie.. Dat kan langdurig klachten geven. Ik denk eerlijk gezegd niet dat antibiotica een oplossing zal geven. Corona en een sinusinfectie worden veroorzaakt door virussen en die zijn volop aanwezig. Antibiotica is bedoeld tegen bacteriële infecties en werken niet tegen virusinfecties. De klachten passen niet echt bij een verwaarloosde longontsteking.
Bespreek het gewoon eens met je huisarts