Altijd wanneer ik verkouden word dan begint het met de normale verkoudheidsklachten zoals een loopneus, niezen enz. Na ongeveer 2 dagen loopneus en niezen gaat het over in een verstopte neus. En daar blijf ik dan zo’n 8 weken last van houden. Het voelt alsof mijn neus constant vol loopt met snot. Mijn neus snuiten geeft dan even 10 minuten verlichting, maar daarna weer zo’n vervelende verstopte gevoel. Het lijkt erop dat het snot volledig vast zit en er niet uit kan. Het zit vast tussen mijn neus en keel. Ik probeer echt alles: mijn neus spoelen met een neusdouche met een zoutoplossing en stomen met een gezichtssauna. Maar niets helpt. Het komt niet los. Pijn heb ik niet, maar ik ervaar wel een lamlendig gevoel omdat er geel snot vast zit wat er niet uit gaat. Ik ben al voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest. Er is een scan gemaakt van mijn holtes. Maar er is niets uitgekomen. Ik heb een ontstekingsremmende neusspray voorgeschreven gekregen, maar deze had ik ook al (Avamys) en maakt geen enkel verschil. Wie herkent dit en heeft tips voor mij?
Als ik praat hoor je duidelijk dat alles verstopt zit, ik praat erg nasaal. Ik leef verder gezond (rook niet, sport regelmatig, kom veel buiten, eet gezond).
Ik ben radeloos. En zie er zo tegenop om verkouden te zijn. Help!