- Thomas2 juni 2019 om 23:19
Ongeveer anderhalf jaar heb ik al last van een verstopte keel, waardoor ik heel de dag door veel dik slijm ophoest. Na een tijdje ben ik naar de huisarts gegaan die me heeft doorgestuurd naar de KNO arts. Na veel afspraken om de oorzaak te achterhalen is er nooit wat concreets gevonden. Een allergietest liet zien dat ik een beetje allergisch was voor grassen, waarvoor ik toen medicijnen heb gekregen die niets deden verhelpen. Na foto’s gemaakt te hebben bleek ook dat bepaalde holtes in mijn neus klein zijn. De dokter stelde een operatie voor waardoor die holtes groter gemaakt konden worden, maar dat zou geen garantie zijn om het vele hoesten te laten stoppen.
Na zelf wat meer onderzoek te hebben gedaan naar de operatie heb ik besloten het niet te doen om verschillende redenen. Voornamelijk omdat ik het een vrij ingrijpende operatie vond die wellicht niets zou uithalen. Maar ook mede omdat ik nooit het volste vertrouwen had ik mijn dokter (vond het persoonlijk een beetje een vage meneer, vroeg heel vaak dezelfde vragen en heb ook veel medicijnen gekregen die niks deden).
Zo’n half jaar geleden is het hoesten voor het grootste gedeelte gestopt, maar kreeg ik geelijk weer last van een heel verstopte neus, wat het ademen nog minder aangenaam maakte. Nu moet ik sinds een aantal dagen weer hoesten, en ook met een verstopte neus. Ik ben nu van plan om terug naar de dokter te gaan voor een second opinion, maar ik wilde eerst kijken of online mij iets verteld kon worden.
Ook had ik informatie opgezocht over keelkanker. Nu maak ik me daarover geen zorgen, maar toch komen een aantal symptomen overheen zoals verstopte neus, veel slijm in de keel, keelpijn en af en toe hoofdpijn en slikproblemen. Stel mocht dit het geval zijn, hadden ze dat dan op de röntgenfoto’s die zijn gemaakt kunnen zien? Heeft iemand anders nog meer voor een langdurige tijd zo veel last gehad hiervan, en wat stelt u voor dat ik doe? Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenFTP2 juni 2019 om 23:38Is er al eens gedacht aan verborgen reflux?
ReagerenThomas3 juni 2019 om 00:27Nog nooit eerder van gehoord, heb het net even opgezocht maar begrijp het nog niet helemaal en hoe het te maken kan hebben met mijn klachten.
ReagerenFTP3 juni 2019 om 22:27Ik zeg niet dat het daardoor komt maar als alle andere onderzoeken geen oorzaak vinden kan het mogelijks verborgen reflux zijn. Het is iets dat erg moeilijk vast te stellen is omdat je geen typische refluxklachten zoals zuurbranden hebt maar het kan wel klachten van verstopte neus en keelslijm geven. Ik heb onlangs nog gelezen van iemand waarvan het tot in zijn oren zat. Dus als je nog eens naar de dokter gaat vraag eens of het mogelijks niet daardoor kan komen.
Reageren