Sporadische, heftige oorp"/> Sporadische, heftige oorpijn - Medische Forum - Dokter.nl

Sporadische, heftige oorpijn

He allemaal,

Het is eigenlijk een heel lang verhaal maar probeer het zo kort mogelijk te houden.
    Vorig jaar(augustus 2022) ben ik teruggekomen van vakantie, na een lange vlucht heb ik veel pijn gehad aan mijn oor. Ik kon niet klaren en heb dit wellicht iets te heftig gedaan. Eenmaal thuis gekomen en een uurtje geslapen te hebben was alles weer normaal.

Na een week begon ik oorpijn te krijgen, mijn oor kon ik niet aanraken van de pijn of op liggen. Na een nachtje slaap was de oorpijn verdwenen maar begon na een aantal uur weer opnieuw. Dit heeft een week geduurd en ben ik uiteindelijk naar de huisarts geweest. Die zag geen gekke dingen behalve dat het een beetje geirrteerd was. Advies van de arts was om te gaan spoelen zodat mijn buis van eustachius vrij zou zijn. Dit werkte niet en bleef om de zo veel dagen oorpijn krijgen. Toen ben ik weer naar de huisarts geweest en die schreef daarna druppels voor. Ook dit werkte niet. Daarna ben ik nog twee keer naar de huisarts geweest en heb ik uiteindelijk een verwijzing naar de KNO arts gekregen (november 2022).

De KNO arts kon ook niet echt iets vinden en heeft mij twee soorten antibiotica gegeven, een neusspray/spoeling om ook alles vrij te krijgen en pilletjes dat eventuele ontstekingen zou moeten genezen. Dit werkte niet en ben ik uiteindelijk nog 2 keer naar de KNO arts geweest voor testen en andere dingen. Uiteindelijk gaf ze aan dat ik beter naar de kaakchirurg kon gaan, wellicht zat daar het probleem. Ondertussen heb ik om de week of om de paar weken ontiegelijke oorpijn, zo veel pijn dat dagelijkse functioneren bijna niet meer te doen. Gelukkig is het niet meer elke dag.

In april 2023 ben ik naar de afdeling kaakchirurgie geweest. In de maanden daarvoor heb ik een tijdje geen last gehad, ik dacht echt dat ik er van af was.
    De kaakchirurg heeft foto's gemaakt van mijn kaak en kon ook niks vinden. De chirurg gaf aan dat het een spiertje kan zijn dat verrekt of ontstoken is. Er werd aanbevolen om 2 maanden geen vast voedsel te eten om mijn kaak minder te belasten. Ik heb dit een paar weken geprobeerd, zonder resultaat. De chirurg had ook aangegeven dat als dat niet werkt ik kaak fysio moet proberen. Ondertussen had ik nog steeds pijn aan mijn oren maar was dit gelukkig nog maar 1 keer per +/-4 weken.

Eind april ben ik naar de kaak fysio geweest en heb ik 7 behandelingen gehad. Mijn nek, kaak en schouders werden behandeld. Daarnaast kreeg ik ook dry needling. Dit alles mocht ook niet baten.

In augustus ben ik naar de tandarts geweest omdat ik op internet had gelezen dat het wellicht een tand probleem kon zijn. Zoals een verstandskies dat er uit moet of ontstoken is. Mijn tandarts gaf aan dat mijn verstandskiezen oke waren maar er wel uit moeten om complicaties te voorkomen in de toekomst. Ik hem ook mijn klachten verteld en daarbij gaf hij aan dat ik gewoon mijn verstandkiezen moet laten verwijderen. Dit zou nog wel eens het probleem kunnen zijn.

11 september 2023 zijn mijn vertandskiezen aan de kant van mijn pijnlijke oor verwijderd. Nu enkele weken later (na geen oor klachten te hebben gehad) kreeg ik toch weer spontaan oorpijn.

Ik ben ten einde raad, ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Wie heeft dit ook gehad? Of kent iemand met dit probleem.

Paracetemol werkt niet, ook na een week slikken niet, advil en andere pijnstillers doen ook helemaal niks tegen de pijn en ik moet het maar gewoon uitzitten tot de volgende dag in de hoop dat het over gaat. De pijn is een branderig gevoel aan de binnenkant en de rest van het oor kan ik niet aanraken. Het is niet gevoelig voor kou of warmte. Pijn straalt door naar achter mijn oor, nek met soms hoofdpijn bij mijn ogen en daarboven langs mijn slaap.

Reageer

Vraag een verwijzing voor de neuroloog. Het zou een zenuwontsteking kunnen zijn

Reageer
Reageer op: Sporadische, heftige oorpijn
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif