Zoeken Vraag het forum

Tinnitus buis van eustachius?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • K.

Hi,

Ik heb sinds nu ongeveer een maand een piep in mijn rechter oor, en sinds een week of 2 ook in links. Ik merkte dit ineens op toen ik in mijn bed lag, dus het was niet na een festival of iets in die richting. Nou zat ik hier extreem veel over in en kon er niet van slapen (terwijl de piep niet eens zo hard was). Heb daarna nog wel 2 festivals bezocht maar was daar erg gespannen voor in de vrees voor het erger worden van de piep. Hele dag gehoorbescherming gedragen maar alsnog een luidere piep in beide oren.

Ik ben toen naar de dokter gegaan en die zag dat mijn trommelvliezen iets naar binnengetrokken waren. Ze zei dat dit te maken had met een verstopte buis van eustachius. Ook ben ik al erg lang verkouden. Ik heb nu neusspray gekregen en gebruik dit nu 5 dagen maar het helpt nog niet. Nou heb ik vanavond en morgen een feest waar ik heel erg voor vrees. Ik ga zoiezo gehoorbescherming in doen maar ben alsnog bang dat het erger word.

In de ochtend heb ik wel het idee dat het een stuk minder is dan in de avond

Heeft iemand ooit iets vergelijkbaars meegemaakt of kan iemand mij advies geven? Ik vrees eigenlijk voor levenslange tinnitus waardoor ik nooit meer naar festivals kan…

Alvast bedankt voor je reactie!!

4 reacties
    Reageren
    K.

Vergeten toe te voegen: als ik sport heb ik soms dat mijn rechteroor een soort van dicht gaat zitten en ik mijzelf heel hard hoor praten/ademen in dat oor. Ook hoor ik soms mijn hardslag in dat oor

Reageren
    John (moderator)

Je geeft het antwoord zelf al:
    “Ik ben toen naar de dokter gegaan en die zag dat mijn trommelvliezen iets naar binnengetrokken waren. Ze zei dat dit te maken had met een verstopte buis van eustachius. Ook ben ik al erg lang verkouden. Ik heb nu neusspray gekregen en gebruik dit nu 5 dagen maar het helpt nog niet. ”

Het kan best zijn dat het medicijn toch net iets langer nodig heeft om te kunnen werken

Reageren
    K.

Oke, bedankt voor je reactie! Als ik nu een iets luidere piep krijg na hard geluid, heeft dit hier dan ook mee te maken of is het dan toch echt gehoorschade?

Reageren
    John (moderator)

Ook dat zal er dan mee te maken hebben

Reageren
Reageer op: Tinnitus buis van eustachius?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.