- K.23 september 2022 om 09:02
Hi,
Ik heb sinds nu ongeveer een maand een piep in mijn rechter oor, en sinds een week of 2 ook in links. Ik merkte dit ineens op toen ik in mijn bed lag, dus het was niet na een festival of iets in die richting. Nou zat ik hier extreem veel over in en kon er niet van slapen (terwijl de piep niet eens zo hard was). Heb daarna nog wel 2 festivals bezocht maar was daar erg gespannen voor in de vrees voor het erger worden van de piep. Hele dag gehoorbescherming gedragen maar alsnog een luidere piep in beide oren.
Ik ben toen naar de dokter gegaan en die zag dat mijn trommelvliezen iets naar binnengetrokken waren. Ze zei dat dit te maken had met een verstopte buis van eustachius. Ook ben ik al erg lang verkouden. Ik heb nu neusspray gekregen en gebruik dit nu 5 dagen maar het helpt nog niet. Nou heb ik vanavond en morgen een feest waar ik heel erg voor vrees. Ik ga zoiezo gehoorbescherming in doen maar ben alsnog bang dat het erger word.
In de ochtend heb ik wel het idee dat het een stuk minder is dan in de avond
Heeft iemand ooit iets vergelijkbaars meegemaakt of kan iemand mij advies geven? Ik vrees eigenlijk voor levenslange tinnitus waardoor ik nooit meer naar festivals kan…
Alvast bedankt voor je reactie!!
4 reactiesReagerenK.23 september 2022 om 09:08Vergeten toe te voegen: als ik sport heb ik soms dat mijn rechteroor een soort van dicht gaat zitten en ik mijzelf heel hard hoor praten/ademen in dat oor. Ook hoor ik soms mijn hardslag in dat oor
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2022 om 20:14Je geeft het antwoord zelf al:
“Ik ben toen naar de dokter gegaan en die zag dat mijn trommelvliezen iets naar binnengetrokken waren. Ze zei dat dit te maken had met een verstopte buis van eustachius. Ook ben ik al erg lang verkouden. Ik heb nu neusspray gekregen en gebruik dit nu 5 dagen maar het helpt nog niet. ”Het kan best zijn dat het medicijn toch net iets langer nodig heeft om te kunnen werken
ReagerenK.23 september 2022 om 20:35Oke, bedankt voor je reactie! Als ik nu een iets luidere piep krijg na hard geluid, heeft dit hier dan ook mee te maken of is het dan toch echt gehoorschade?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2022 om 20:49Ook dat zal er dan mee te maken hebben
Reageren