- Thomas12 maart 2022 om 21:18
Beste lezer
Sinds ik heb gedoken (ca 10m diep) op 26 februari heb ik in meerdere en mindere mate verstopte oren. Het klaren deed soms pijn. Uiteraard deed ik voorzichtig en verstandig, maar alsnog. De pijn was na een nacht weg, maar de verstopping is er nog. Ik hoor bij complete stilte de stiltepiep en mijn eigen hartslag. Mijn rechteroor voelt veel irritanter dan mijn linkeroor.
Ik heb in de tussentijd het volgende gedaan om het te proberen te verhelpen.
* Oor vol laten lopen met warm douchewater, inmasseren, eruit laten lopen.
* Een tot een puntje gekruld wc papiertje er in gehangen om eventueel water op te laten opzuigen.
* Met wattenstaafje… “BOE DAT MAG NIET” Nee, dat weet ik, laat me uitpraten. Met wattenstaafje ben ik zeer ondiep langs de randen gegaan om eventueel daar wat weg te halen. Te diep, dan stamp je het aan, dat snap ik.
* Met een speciaal daarvoor bedoeld pompje warm water erin gespoten en er allicht ook weer uit laten druppelen.
* Baby olie erin gegoten, 20sec laten sudderen, en eruit laten lopen (slechts 3 dagen).En nu heb ik een instrument gekocht om eventuele blokkades eruit te scheppen en te filmen. Ik snap dat dat gevaarlijk kan zijn, maar ik doe het heel voorzichtig en alles tot nu toe werkte niet of nauwelijks.
De foto (sorry voor als je aan het eten bent) toont een rode wand en een flinke blokkade tegen het trommelvlies. Het schepje had de wand nog niet eens aangeraakt en het wattenstaafje is nooit zo diep geweest. Dus ik heb de wand niet met een voorwerp beschadigd. Maar het is overduidelijk geïrriteerd. De blokkade kan ik een beetje wegwerken, maar ik ga natuurlijk niet gevaarlijk diep of over het trommelvlies lopen schrapen.
Dus, wat zou ik kunnen doen? Ik denk dat de huisarts het zou uit willen spuiten, maar de kans van slagen lijkt me klein. Ik zoek iets wat de huid kan verzorgen en/of de blokkade effectiever kan losweken dan een olie.
Bedankt voor het meedenken.
Bijlagen:
4 reactiesReagerenSuzan12 maart 2022 om 21:54Ik denk dat er maar 1 verstandige tip is en dat is naar de huisarts gaan en als die het niet weet,een kno arts.
Reageren
Maar in elk geval niet blijven doe-het-zelven…..John (moderator)
12 maart 2022 om 23:50I.p.v. allerlei dingen zelf uit te proberen en je oor of gehoor te beschadigen, zou het dan niet beter zijn om gewoon naar de huisarts te gaan??
ReagerenThomas13 maart 2022 om 14:22Oké, bedankt voor het meedenken. En, even voor de goede orde: ik heb deze tips niet zelf verzonnen, hoor. Ik heb advies opgevolgd van andere sites en mensen.
ReagerenJohn (moderator)
13 maart 2022 om 15:13Maar het zijn adviezen van een arts…en als ik zo naar de foto kijk is het geen overbodige luxe om naar de huisarts te gaan
Reageren