- Monique30 april 2020 om 19:09
Mijn man ergert zich aan mij als ik eet of drink. Schijnbaar maar ik klok geluiden waneer ik eet of drink. Kan ik opnieuw leren eten of drinken zodat ik minder geluid maak?
4 reactiesReagerenMonique30 april 2020 om 19:16Wat ik vergeten er bij te zetten dat mijn man missofoni heeft
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2020 om 19:20De vraag is natuurlijk of de geluiden die je dan maakt nou werkelijk het probleem zijn en niet zijn aandoening. Watjes in de oren kan helpen. Hij heeft namelijk de aandoening en niet jij
ReagerenNicole30 april 2023 om 20:10Dat is idd een vreselijk vies geluid net als smakken met de meeste nd dicht. Moeilijk af te leren als t niet gecorrigeerd is door ouders aan tafel
ReagerenSuus30 april 2023 om 20:43@Nicole
Zoek eerst even op wat misofonie inhoudt, voor je oordeelt dat de ts slechte tafelmanieren heeft.
Iemand met die aandoening ervaart vaak alle geluiden rondom eten en drinken als storend,ook al hoort iemand anders ze niet eens of ze als heel normaal ervaart.Dat kan variëren van het kauwen van harde stukjes voedesel, wat niemand zonder geluid kan, tot de geluiden van bestek op het bord.Idd eten met oordopjes met muziek of geluiddempende oorplugs kan helpen. En soms is de enige oplossing om beide van een maaltijd te genieten,apart eten.
Reageren