Zoeken Vraag het forum

Tikkend geluid in keel.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miko

Hallo allemaal,

Ik heb af en toe last van een tikkend geluid in mijn keel. Het komt altijd onverwachts (geen duidelijke oorzaak) en kan uren aanhouden. Ook kan ik het heel licht voelen tikken achterin mijn keel. Mensen om mij heen kunnen het horen, ook als ik mijn mond dicht doe. Als ik mijn adem inhoud daarentegen dan stopt het tijdelijk.

Iemand hier ooit van gehoord en die mij wat meer info hierover kan geven?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou het strottenklepje kunnen zijn.
    Ga even langs bij je huisarts en laat er even naar kijken

Reageren
    T

Weet u inmiddels meer hierover? Ik ervaar hetzelfde namelijk

Reageren
    Michael

Ik heb dit ook sinds enkele weken. Ik was bij de KNO arts en die zei dat ze het ook kan zien. Achter in je gehemelte zitten twee spiertjes die de opening van de buis van Eustachius open en dicht doen. Die doen niet zo goed uhn best waardoor de slijmvliesjes tegen elkaar aan flappen. Je voelt hem al, niets aan te doen. Behalve botox laten injecteren. En dat is dan weer tijdelijk.

Reageren
    Morp

Daar heb ik sinds kort ook last van ineens. Ook met slikproblemen overigens. De student huisarts zag niets gek behalve een wat opgezette amandel. Nu weet ik niet of hij naar het strottenklepje gekeken of dat de huisarts dat kan.

Reageren
Reageer op: Tikkend geluid in keel.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.