- Miko22 september 2015 om 20:21
Hallo allemaal,
Ik heb af en toe last van een tikkend geluid in mijn keel. Het komt altijd onverwachts (geen duidelijke oorzaak) en kan uren aanhouden. Ook kan ik het heel licht voelen tikken achterin mijn keel. Mensen om mij heen kunnen het horen, ook als ik mijn mond dicht doe. Als ik mijn adem inhoud daarentegen dan stopt het tijdelijk.
Iemand hier ooit van gehoord en die mij wat meer info hierover kan geven?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 september 2015 om 20:34Het zou het strottenklepje kunnen zijn.
Reageren
Ga even langs bij je huisarts en laat er even naar kijkenT22 november 2021 om 22:54Weet u inmiddels meer hierover? Ik ervaar hetzelfde namelijk
ReagerenMichael6 december 2021 om 20:07Ik heb dit ook sinds enkele weken. Ik was bij de KNO arts en die zei dat ze het ook kan zien. Achter in je gehemelte zitten twee spiertjes die de opening van de buis van Eustachius open en dicht doen. Die doen niet zo goed uhn best waardoor de slijmvliesjes tegen elkaar aan flappen. Je voelt hem al, niets aan te doen. Behalve botox laten injecteren. En dat is dan weer tijdelijk.
ReagerenMorp6 januari 2026 om 18:12Daar heb ik sinds kort ook last van ineens. Ook met slikproblemen overigens. De student huisarts zag niets gek behalve een wat opgezette amandel. Nu weet ik niet of hij naar het strottenklepje gekeken of dat de huisarts dat kan.
Reageren