Zoeken Vraag het forum

Septumcorrectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Beste mensen,

Hierbij wil ik mijn ervaring delen met de septumcorrectie. Deze is een jaar geleden bij mij uitgevoerd door een zeer goede arts. Mijn tussenschot was scheef gegroeid na een ongeluk in mijn puberjaren, deze is nu dus, zoals mijn arts het zei, kaarsrecht gemaakt. Het was een zeer geslaagde operatie van een half uur en dezelfde middag zat ik alweer thuis. Helaas wel met twee enorme tampons in m’n neus die steeds groter en groter werden door alle slijm en bloed die ze opzogen. Ik had na de operatie geen steekje pijn, maar de druk van de tampons was bijna ondraaglijk, het voelde 2 dagen lang alsof m’n neus ieder moment kon exploderen. Eten, drinken en slapen ging met veel moeite. Na 2 dagen mochten ze eruit. Dat was een ongelooflijke opluchting en ik kon toen ademen alsof er 2 stofzuigers in m’n neus waren geplaatst. Ook tijdens en na het verwijderen van de tampons geen pijn. Hooguit een ongemakkelijk gevoel wanneer de 10 cm lange dingen eruit worden getrokken. Het ergste hierna was het ontbreken van geur en smaak. Volgens de arts kon dat 2 weken duren, maar na 5 dagen proefde ik opeens de Nutella tijdens het ontbijt. Hierna verdween het weer even, maar na 2 dagen was mijn geur en smaak weer volledig terug. Ik heb veel gespoeld met de Rhinohorn om de korstjes, bloed en slijm weg te krijgen, dus schaf zeker zo’n Rhinohorn aan als je de operatie ondergaat. Nu een jaar later heb ik geen last meer van een chronisch verstopte neus en kan ik beter ademen en slapen. Tevens een leuk bijkomertje is dat mijn neus niet meer scheef staat, dat is mijn zelfverzekerdheid ten goede gekomen omdat ook dat mij wel eens dwarszat. Al met al dus een geslaagde stap waar ik mezelf een schouderklopje voor mag geven. Mocht je de operatie (willen) ondergaan, dan zou ik daar niet lang over twijfelen als de KNO-arts het adviseert. Succes.

4 reacties
    Reageren
    Hassan

Dag Mike,
    Ik lees wel eens nare ervaringen over de narcose. Kun je mij daar meer over vertellen, hoe heb jij dit bijvoorbeeld ervaren. En hoe voelde je je toen je wakker werd.

Alvast bedankt!!!

Reageren
    Mike

Hallo Hassan,

Ik heb de narcose niet als vervelend ervaren. In de operatiekamer komt de anesthesist een babbeltje met je houden terwijl hij/zij de voorbereidingen treft samen met de opererende arts. Binnen een paar minuten voel je een kriebel in je keel, je wordt draaierig en voor je het weet ben je weg. Na ongeveer 3 kwartier tot een uur wordt je half wakker. Je voelt je slap en gaat waarschijnlijk wat mompelen, maar dat is allemaal normaal. Ik heb geen pijn ervaren en iets later was ik weer helemaal bij bewustzijn en werd mij gevraagd wat ik wilde eten, je mag namelijk niet naar huis zonder iets te eten. De rest is eigenlijk zoals ik in mijn eerste post vertelde. Als je nog vragen hebt aan mij hoor ik het wel. Ik zal proberen het forum wat vaker in de gaten houden 🙂

Reageren
    Drurrer

Hoi Mike,

Wat is de afweging dat je onder narcose bent gegaan? Ik heb zelf begrepen dat dit ook onder plaatselijke verdoving. Dat lijkt mij in mijn geval prettiger. Ben heel benieuwd hoe bij jou die keuze tot stand is gekomen.

Ook een tweede vraag. Hoe snel ben je weer gaan sporten.

Reageren
    Huibertus

Binnenkort wordt mijn neusschotje rechtgezet.
    Nu zie ik niet zo erg op tegen de operatie, maar dit wordt aanbevolen omdat ik slaapapneu heb .
    Heeft iemand dit ook laten doen en heeft het geholpen ?

Reageren
Reageer op: Septumcorrectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.