- Lautaro22 december 2017 om 16:29
Hallo ik werk sinds 2 weken in een fabriek en draag altijd speciale oordopjes
alleen sinds eergisteren toen ik ging slapen kreeg ik een piep in me oor dit duurde 1 a 2 uur.sinds gister hoor ik de piep constant tot moment van typen.
ik ben naar de dokter geweest en deze keek in me oor maar kon van binnen niks zien omdat alles was verstopt met oorsmeer ze zei dat dit een reden kan zijn. a.s donderdag word hij uitgespoten. tot die tijd druppel ik 3x per dag met olijfolie. Mijn vraag nu of dit kan kloppen
of dat het ook iets anders kan zijn en dit permanent is. en is de piep constante niet schadelijk voor mijn oor. Ik maak trouwens mijn oor altijd schoon in de douche met mijn vingers nooit met een oorstaafje.Dit is de eerste keer dat ik zoiets heb. Ik ga nooit uit of naar een concert. Ik luister heel soms muziek op een wat hoger volume maar dit is alleen één bepaalde nummer voor de rest alleen op normaal niveau. Ik heb wel eerder een piep gehad maar dese was max 1 sec en daarna niet meer.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 december 2017 om 16:42Dat kan heel goed kloppen. Dat is dan een gevolg van de oordopjes die je op je werk draagt. Een bekend fenomeen
ReagerenLautaro22 december 2017 om 16:59Ik draag de oordoppen inderdaad ik heb eentje van werk standaard gele, ook heb ik zelf partyplugs van Alpine. De oordopjes duw ik altijd in me oren iets diep ik doe dit een paar keer om er voor te zorgen dat ze er goed in zitten. Die van alpine zaten eergister nog helemaal diep in me rechteroor ik moest iets van 1 minuut lang het eruit friemelen. Toen had ik de piep al maar niet constant.
ReagerenJohn (moderator)
22 december 2017 om 17:08Omdat je de oordopjes te vast aandrukt, druk je dus ook het oorsmeer steeds vaster tegen je trommelvlies. als er dan ook nog met een wattenstaafje in gaat om je oor schoon te maken, wordt het helemaal een ramp. Gebruik regelmatig audispray nadat je oren zijn uitgespoten
ReagerenLautaro27 december 2017 om 18:41Oren zijn vandaag gespoten. Er kwamen grote proppen smeer uit. Alleen ik hoor nog steeds een piep ik maak me zorgen.
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2017 om 23:33Dat is niet zo vreemd na het uitspuiten. Dat zou binnen enkele dagen over moeten zijn.
ReagerenLautaro8 januari 2018 om 16:57Tot vandaag nog steeds een piep in me oor. Was langs de huisarts geweest en deze zag dat mijn trommelvlies een beeetje rood en geirriteerd was en gaf me oordruppels (Triamcinolon) maar dit werkt nog niet. Ik heb ook water achter me oor als ik douche dat blijft zitten.
ReagerenJohn (moderator)
8 januari 2018 om 17:13Ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de KNO-arts
ReagerenLautaro15 januari 2018 om 17:32Vandaag naar de KNO arts geweest, oren zag er schoon uit. Hij constanteerde een gespannen trommelvlies.
Reageren
Verder zit mijn neus altijd dicht, hij keek ook en zag dat ook en heeft me een neusspray gegeven. Waarschijnlijk zal dat te maken hebben met de buis van eustachius? verder zei hij over de piep dat het voor heel mn leven is en alleen iets kan afnemen. Kan dit kloppen? aangezien ik het 3 weken heb. Ik moet nog langs voor een gehoortest.John (moderator)
15 januari 2018 om 17:34Het zou kunnen. De KNO-arts zal dat niet zomaar zeggen
Reageren