- Sunan13 juli 2017 om 23:08
Hallo iedereen,
Ik hoop zo dat iemand mij hier kan helpen..
ik heb de afgelopen maand 3 keer een keelontsteking gehad, hiervoor telkens een antibiotica kuur gekregen die super goed hielp ( na 3 dagen van mijn klachten af ) maar het was niet zomaar een keelontsteking; amandelen opgezwollen, aftes;vieze witte blaasjes op en in mijn keelgat waardoor slikken bijna niet meer mogelijk was.
Nu heb ik weer een keelontsteking, terwijl ik vorige week met mijn laatste kuur ben gestopt..
Mijn levensstijl; veel sporten,gezond eten, in het weekend do,vrij,za alcohol nuttigen ,uitgaan, weinig slapen, roken.
Uiteraard kan het aan mijn levensstijl liggen, maar ik hou hier nou eenmaal van en wil dit niet veranderen..
De huisarts wil mijn geen antibiotica kuur meer geven en heeft geen andere oplossing ( op dit moment is amandelen eruit geen optie )
HELP HELP HELP ??!! Wat kan ik ’t beste doen ??3 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 juli 2017 om 23:31Ik denk toch dat het “de amandelen eruit” moet gaan worden.
Jij hebt alleen maar “nee”opties.  Voor je gezondheid zul je toch compromissen moeten sluiten. Antibioticakuren kun je zo dus ook niet blijven gebruiken. Bacteriën zullen resistent worden en je lichaam heeft onder de kuren ook te lijden. Antibiotica doodt alle bacteriën. Ook de goede. Uiteindelijk zul je daar dan ook ziek van worden.
ReagerenSunan13 juli 2017 om 23:37bedankt voor je reactie tandor, maar ik ga volgende week vrijdag naar het buitenland voor 2 maanden om daar te werken.. dus dat is echt niet mogelijk.. als ik er niks aan doe, zou het dan vanzelf over kunnen gaan?
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2017 om 23:49Dat is dan wel vervelend… ik kan  je helaas niet zeggen of het vanzelf over zal gaan. Ik raad je in ieder geval wel aan om ibuprofen mee te nemen. Dat is een ontstekingsremmende pijnstiller.
Reageren