Zoeken Vraag het forum

Hoe herken je slokdarmkanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb Hashimoto, auto immuun schildklierziekte.
    Ik heb de laatste tijd soms wat moeite met slikken. Maar niet altijd. De laatste tijd had ik wat ruwere (oppervlak) pillen en die kon ik steeds niet wegslikken, terwijl dat gewoonlijk geen enkel probleem is en de pillen ook heel klein zijn.
    En een gevoel van druk rondom m’n hals, vooral als ik ga liggen.
    Soms voel ik het eten of pillen nog een hele tijd hangen wat lager in de slokdarm.
    Ik kreeg pas een echo en kreeg te horen dat de schildklier een heel vreemde vorm heeft. Ik moet verder nog uitslag bespreken met huisarts.
    Maar ik maak me toch wat zorgen hierdoor.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten kunnen natuurlijk door de schildklier worden veroorzaakt. Maar eens even afwachten wat de dokter hierover gaat zeggen als je uitslagen met hem/haar bespreekt.

Reageren
    Anoniem

Ja, ikzelf dacht eerst gewoon aan de schildklier, maar die arts van de echo bleef benadrukken dat m’n klachten meer slokdarmklachten zijn en hij keek zo zorgelijk. Dat stelt niet echt gerust.
    Maar ja, voor nu valt er niet veel meer te doen dan even een gesprek met m’n huisarts afwachten.
    Bedankt voor uw reactie.

Reageren
    Sara

Hoe is het afgelopen? Ik he  dezelfde klachten.

Reageren
Reageer op: Hoe herken je slokdarmkanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.