Dag allemaal.
Ik ben een man 35 jaar. Ik heb sinds augustus last van een bepaalde druk achter me borstkast ter hoogte van mijn sternum. De pijn is niet heel ernstig maar constant aanwezig.
Ik kan de druk/pijn het best omschrijven als stroomachtig en druk op iets in me lichaam. Me ademhaling beïnvloed het ook. Bij voedsel eten voelt alsof het niet lekker wilt zakken en blijft dan een ruime tijd de druk iets langer en heftiger aanwezig.
Bij de arts geweest en die wilde een fecesonderzoek doen dus die is ingeleverd nu en wacht nog op uitslag.
Omdat deze klachten continue aanwezig zijn heb ik ook ernstige slapeloosheid. Me hoofd staat continue aan ook als ik moe ben ik slaap dus dagen helemaal niet.
Oxazepam en temazepam gekregen on soms toch proberen te slapen. Ik probeer deze niet te vaak te nemen.
Ik heb 2 weken geen omeprazol kunnen slikken ivm feces onderzoek en gebruikt dat nu wel weer maar dit helpt eigenlijk helemaal niks.
Ik word helemaal gek van die aanwezige druk/pijn en het beïnvloed me dagelijkse leven. Ik moet veel boeren en vaak naar wc maar elke keer kleine beetjes en veel lucht.
Ik voel me hopeloos en krijg het niet echt voor elkaar om positief te blijven. Ik voel me angstig en alleen. Mijn huisarts is ook niet echt heel snugger want ik moet alles bijna zelf voorstellen qua onderzoek.
Bij een beetje Google kom ik toch wel gauw bij slokdarmkanker. Nou ga ik natuurlijk alle onderzoeken afwachten maar ik wilde wel even op dit forum kijken of iemand mijn klachten herkent.
Groetjes een verdrietige man
Je klachten passen ook bij stress en chronische, onbewuste hyperventilatie.
Je zou eens naar een fysiotherapeut kunnen gaan om naar je ademhaling te laten kijken.
Lees ook eens hier op het forum wat topics over hyperventilatie of onverklaarbare klachten van mensen met angst voor allerlei uiteenlopende klachten door, daar zul waarschijnlijk veel herkenning vinden.
Ik ben bekend met hyperventilatie. Ik ken me ademhalingsoefeningen. Deze pas ik ook regelmatig toe maar mijn symptomen blijven bestaan. De slapeloosheid begint me ook echt op te breken. Ik voel me zo hopeloos. Bang dat ik nooit meer kan slapen 🙁
Toch zijn het typische klachten bij hyperventilatie. En als ademhalingsoefeningen niet goed worden gedaan helpen ze niet. Een hyperfree zou ook kunnen helpen. Daarnaast is het belangrijk om iets aan de oorzaak te doen waardoor je hyperventileert
Beste,
Indien men soms de hik heeft tijdens/na het eten.
Is dit een ernstig symptoom voor slokdarmkanker?
Verder geen klachten.
Alvast dank,
Sim
Nee dat is gewoon de hik. Te snel te gulzig eten en luchthappen is dan de oorzaak in de meeste gevallen.