- Anoniem5 mei 2025 om 19:20
Hi, ik heb inmiddels al een weekje wat last van vermoeidheid in combinatie met hele lichte buikpijn. Het begon met steken links boven in de maag tijdens het hardlopen, maar inmiddels heb ik nu ook wat vermoeidheidsklachten erbij; het voelt alsof ik alles op 70% doe. Kleine aanvulling: mijn vriendin is sinds koningsdag ook al grieperig (inmiddels wel weer beter); ik heb regelmatig met haar (intiem) contact gehad. Zij had klachten zoals vermoeidheid, keelpijn, loopneus, benauwdheid etc. Ik heb enkel extreem lichte buikpijn welke soms opkomt en dan weer weggaat icm vermoeidheid. Nu voelde ik onder mijn linker oksel ook een (beweegbaar) zacht bultje ter grootte van een mini pingpongballetje (?). Hij is goed beweegbaar (en ik ben ook relatief licht voor mijn lengte/183 cm/68kg), maar niet pijnlijk (zoals dat bij een griep volgens bronnen wel zou moeten).. overigens is dit fysiek niet te zien, het is enkel te voelen; ik maak mij nu enigszins zorgen of ik eventueel Hodgkin heb. Dit komt dus voort uit het feit dat ik steeds hele lichte vage buikpijn heb links bovenin de buik, ik ook snel moe ben en ook een bultje/kliertjes voel die niet pijnlijk is. Hoe terecht zijn mijn zorgen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 mei 2025 om 19:45Zou het niet gewoon de griep zijn? Dat lijkt me logischer dan Hodgkin. Je kunt natuurlijk ook met de klachten naar de huisarts gaan
ReagerenAnoniem5 mei 2025 om 19:59Ja John, bedankt voor je antwoord. Enerzijds lijkt dit mij ook heel logisch, omdat mijn vriendin ook wat grieperig is geweest, maar anderzijds zijn de griepcijfers echt extreem laag; en ook zeker met het feit dat het bij mij niet extreem is, maar heel licht (blijvende/zeurende buikpijn) en hele erge vermoeidheid (overigens nu, vanavond, weer wel iets minder); ik zit ook best in een drukke fase met school (schrijven scriptie etc) wat wellicht ook enig effect heeft op vermoeidheid, maar toch vind ik die vergroting van de lymfeklier in mijn (linker)oksel heel vaag.. Ik meen echter wel dat ik destijds (in 2021 ofzo) ook weleens heb gevoeld in mijn linker oksel en het toen ook precies hetzelfde voelde als hoe het nu voelt; ook redelijk zacht, beweegbaar en niet-pijnlijk. Ik heb de klachten nu eigenlijk al sinds vorige week maandag. Ik weet niet zozeer of er echt verbetering in zit. Ik heb wel minder last van steken tijdens het hardlopen, maar nog wel last van vermoeidheid en soms ook nog steeds van zachte buikpijn.. is het denk je verstandig om het nog een week af te wachten en desnoods dan naar de huisarts te gaan?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2025 om 20:39Als je er ongerust over bent, moet je gewoon naar de huisarts gaan
Reageren