Zoeken Vraag het forum

longvlieskanker of waanzin?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tm

Hallo,

Ik ben 24 jaar,

2 jaar terug is mijn vader overleden aan mesothelioom(astbestkanker) Hij is in het verleden vermoedelijk in contact geweest met astbest. Nu weet ik dat er in mijn woonplaats ooit een oud theathergebouw stond waar wij als kind (9 jaar) wel eens in gingen. Later is gebleken dat er astbest zat in het gebouw.

Het vervelende is dat je alles hier aan gaat koppelen, zo van: heb ik het ook? Ook alle pijnklachten in de regio van mijn borstkast koppel ik daar aan. Ik kreeg laatst een lichte steek ter hoogte van mijn middenrif. Niks bijzonders eigenlijk. Kan ik mesothelioom krijgen door die enkele keren dat ik door het gebouw ben geweest? Zit ik mij zelf gek te maken terwijl er niks aan de hand is? 🙁

groeten, TM

4 reacties
    Reageren
    anne van geest

Hallo,

Je hoeft je geen zorgen te maken.
    Asbestkanker krijg je alleen als je dag in dag uit met asbest wordt geconfronteerd.
    Iedereen heeft weleens in aanraking gestaan met asbest.
    Maar je kan het voor de zekerheid even na laten kijken.

Groetjes.

Reageren
    Philip

Asbest is met name kankerverwekkend als het verwerkt wordt. Zolang asbest onaangeroerd in een gebouw verwerkt zit en er geen losse vezels in de lucht zouden kunnen komen die u zou kunnen inademen, is de kans op besmetting gering.

Reageren
    Tm

Bedankt voor jullie reacties.

we hebben als koter zijnde wat rondgekeken en natuurlijk ergens tegen aan geschopt. Zoals jullie zeggen zou de kans heel klein zijn maar omdat mn vader aan die ziekte is overleden maak ik me toch zorgen. Ik ga van de week even langs de dokter, en misschien ook psychotrauma behandeling vragen want de klap komt harder aan dan verwacht 🙁

Reageren
    Erik

Rouwverwerking is moeilijk, pijnlijk en vaak eenzaam. Aan de eenzaamheid kun je vaak zelf iets doen door de pijn die je ervaart te uiten en te delen met anderen, waardoor het verlies op den duur minder zwaar te dragen is. Ik heb er veel aan gehad erover te praten, op momenten dat ik er behoefte aan had. Vaak waren dit momenten dat ik eenzaam was. Van harte sterkte gewenst.

Reageren
Reageer op: longvlieskanker of waanzin?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.