Zoeken Vraag het forum

Anuskanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Victor

Kan u meedelen wat veelkomende symptomen zijn bij anuskander?
    Ik ben een man van net boven de 50 jaar en heb al een aantal weken last van een jeukend en warm/branderig gevoel in de anusstreek. Ik heb geen idee of er sprake is van aambeiden, eczeem, kloof of een andere aandoening. Ik train wel dagelijks met gewichten in de sportclub en heb de indruk dat dit niet bevorderlijk is. Ik heb geen last van bloedverlies. Kan deze krachttraining in relatie staan met het gevoel? En is het dan beter even hiermee te stoppen?

6 reacties
    Reageren
    Victor

Ik kan pas over een maand op controle bij de MDL-arts.

Reageren
    John (moderator)

De klachten kunnen door een te gespannen bekkenbodem veroorzaakt worden. En krachttraining kan dan de oorzaak zijn. Ik zou er inderdaad even mee stoppen.
    Je kunt natuurlijk ook eens even naar de anus kijken of er iets opvalt…

Reageren
    Victor

Kan je dit even verduidelijken: hoe de training de gespannen bekkenbodem veroorzaken en hoe dit klachten aan de anus kan geven?
    Ik zie rond de anus wel veel rood dat doorloopt tot bovenaan de bilspleet. Ook als ik neerzit, heb ik last. Een bad nemen verlicht wel de klachten. Ik hoop dat dit geen kanker betreft.

Reageren
    John (moderator)

Door de krachttraining span je de bekkenbodemspieren en de heupspieren aan. Ze kunnen daardoor wat overbelast raken En de bekkenbodemspieren zitten in de bodem van het bekken, dus daar waar je anus en endeldarm ook zit

Reageren
    John (moderator)

Je zou eventueel in afwachting van de MDL arts naar een bekkenbodemfysiotherapeut kunnen gaan om de spanning van de bekkenbodemspieren eens te laten meten

Reageren
    Alias

Je bent doorverwezen door een huisarts neem
    Ik aan, heeft deze niet even gekeken?

Reageren
Reageer op: Anuskanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.