Zoeken Vraag het forum

Heel rare bult

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goeie avond,
    Heb je misschien nog tips voor stress? Want mijn hart die klopt afentoe 70-80 (normale hartslag) en dan ineens naar 90-100 vind het wel raar weetje misschien wat ik daar tegen kan doen?

John (moderator)

Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.
    Je kunt ze vinden in columns over angst die heb geschreven. Lees die ook maar eens door
    http://www.dokter.nl/dossiers/angsten

Reageren
    Heelbang

Ik heb je artikel gelezen over Hypochondrie de symptomen lijken precies op die van mij elke pijntie of kwaaltje maakt mij al gek de kleinste dingen zoals een steek,hoofdpijn zelf plekjes op me huid maken me gek.. Me hartslag gast elke keer helemaal gek als ik over een ziekte nadenk elke pijntje zoek ik op op het internet, Mijn ouders zeiden ook al dat ik gek doe ben afgelopen tijd niet meet mijzelf merk het ook van een persoon die altijd lacht feest etc naar een puber die niet meer naar buiten durft te gaan maar na het lezen van je artikel ben ik wel meer gerust. Probeer nu alles rustig tedoen en nog te genieten van me vakantie. Bedankt voor je posts en je tips! Nu maar afwachten tot maandag

Reageren
    John (moderator)

Ja maar in de andere over angsten staan de oefeningen
    Hypochondrie is namelijk een angststoornis

Reageren
    Anoniem

Ga ik zeker even doorlezen!

Reageren
    Anoniem

Goeie avond!
    Ik heb sinds 2 weken ook last van Spiertrekkingen het doet geen pijn maar is irritant(Ben er voor naar de HA geweest) Hij zei zelf dat het wel over zou gaan na een weekje maar het is nog steeds niet over.. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?
    Alvast bedankt.(Ik vraag echt veel sorry)

Reageren
    John (moderator)

Het forum is bedoeld om vragen te stellen 😉

Ik denk toch dat ook dat klachten zijn die door angst, spanningen en hyperventilatie worden veroorzaakt

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie! Zoiets zei mijn HA ook al hij vond mij een beetje irritant worden volgens mij haha. Fijn weekend nog!

Reageren
    Anoniem

Goeie avond,
    Ben naar de HA geweest heeft naar me longen geluisterd en me hart vond alles goed klinken dus heeft hij all me klachten naar stress gebracht hij vond het op een hyperventilatie aanval lijken dus heeft me ingeschreven bij fisio. Ik begon over spiertrekkingen omdat ik ze nog steeds heeft hij kon geen spierzwakte aantonen maar hij zei als er wel spierzwakte komt moet ik meteen terug dit maakte me weer een beetje bang dus ja ik weer opzoeken”spiertrekkingen” en vond allerij paginas ik had dus een vraag komt ALS/MS bij pubers voor? En wat bedoelt hij precies met spierzwakte..
    Bedankt alvast.

Reageren
    Anoniem

Ik heb ze btw alleen wanneer ik niks met die spiergroep doe.

Reageren
    John (moderator)

Je hoeft je daar ook geen zorgen over te maken. Dit zijn toch ook klachten die heel goed bij hyperventilatie en paniekaanvallen passen.

Reageren
    Anoniem

Goeieavond!
    Ik heb geen last meer van hyperventileren alleen soms nog als ik over iets na zit tedenken dat stress opleverd maar verder geen last meer, Toch had ik nog een vraag ik heb die rare spiertrekkingen nog steeds is niet erger geworden maar ook niet minder ik ga morgen op vakantie maar ik maak me er nog steeds beetje zorgen om is het normaal dat het 3 weken duurt? Want het begint nou echt irritant teworden btw nog steeds geen spierzwakte opgemerkt.
    Bedankt alvast!

Reageren
    John (moderator)

[i]Ik heb geen last meer van hyperventileren alleen soms nog als ik over iets na zit tedenken dat stress opleverd[/i]

Dan heb je er dus toch nog steeds last van ook al merk je dat zelf niet zo.
    Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken. De klachten zijn wel vervelend maar zeker niet ernstig.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je reactie! Ik moet ook al 1 week heletijd boeren laten weet niet wat dat door komt k heb zelf gelezen over verkeerd ademhalen maar ik weet het niet het begint wel irritant teworden kan ik hier ook iets tegen doen? Want sommige dagen heb ik het minder of zelf niet.

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is een gevolg van hyperventileren.
    Je zou ademhalingsoefeningen moeten doen.

Reageren
Reageer op: Heel rare bult
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.