Zoeken Vraag het forum

Heel rare bult

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Heelbang

Hallo,
    ik ben een jongen van 16 en sinds een week heb ik soort van licht bruine vlek op me borstbeen bovenkant borstbeen met een zwelling erbij het doet best pijn als ik het aanraak.
    Ik vind dit heel eng omdat als het opzoek op allerij enge ziektes kom zoals Non hodking lympfoom en huidkanker en nog meer ander soort ziektes ik ga er morgen mee naar de dokter maar ik wil graag weten als er hier mensen zijn die weten wat dit kan zijn?

50 reacties
    Reageren
    Heelbang

Btw ik heb ook al 2 weken in stress geleefd wat best ongezond is voor me leeftijd verder heb ik ook nek klachten maar dat gast al beter bij sommige beweginge voel ik wel een steek vanaf dat stuk op me borstbeen komen ik maak me er erg zorgen om.. want kanker en dergelijke ziektes niet fijn zijn op 16 jarige leeftijd… Ik word er echt gek van durf ook niet meer naar buiten omdat me gedachtes ergens anders zijn.. ben ook al paar keer bij de huisarts geweest… zelf denk ik ook dat ik hypochondrie heb… maar ik word echt helemaal gek en ik hoop dat mensen weten wat dit is… alvast bedankt
    Groetsjes een heel erg bange jongen.

Reageren
    Heelbang

Het is btw rond 3 cm breed en 4 cm lang met een lichte bruine vlek precies in het midden

Reageren
    John (moderator)

Het is moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen. Maar kanker is het in ieder geval niet. Dat zou zo namelijk zeker niet beginnen. Morgen eerst maar eens naar de huisarts

Reageren
    Heelbang

Bedankt voor je reactie ben naar de HA geweest hij zei dat het een onstekking was van het huid zelf heb er een zalf voor gekregen zou naar een aantal dagen moeten werken, Ik had nog een vraag ik heb af en toe een soort druk op me ogen kan dat door stress komen? En een verandere ontlasting patroon kan dat ook door stress komen ? En moet ik hiervoor ook naar de HA ? Of gaat het wel over? Bedankt alvast.

Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen zeker stressgerelateerde klachten zijn. Ik denk niet dat je daar mee naar de huisarts hoeft

Reageren
    Anoniem

Ik stel best veel vragen maar is het normaal om veel boeren te laten? Maakt me een beetje gek in me hoofd volgens mij

Reageren
    John (moderator)

Niks om je zorgen over te maken.
    Probeer je zelf niet zo gek te maken. Daar krijg je alleen maar meer klachten van

Reageren
    Heelbang

Ik ga denk maar even terug naar de HA omdat ik denk dat ik hypochondrie heb kreeg gister een paniek aanval teminste dat denk ik werd heel kortademig benauwd en druk op me borst ging naar paar min weg rond 15 min en kreeg het 2x die avond ben toen uiteindelijk naar huis gegaan het maakt me wel een beetje gek..

Reageren
    John (moderator)

Dat was dus een hyperventilatie aanval.
    Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen

Reageren
    Heelbang

Bedankt voor je reactie! Ik heb toch even me HA persoonlijk gebeld en hij vond het verstandig dat ik toch morgen even langs kwam, HIj dacht zelf ook aan hyperventilatie maar hij wist het niet zeker.

Reageren
    John (moderator)

Oké
    Laat morgen even wat weten als je er bent geweest

Reageren
    Heelbang

Ik laat het zeket weten! Kan je op je 16 last hebben van hypochondrie? Gewoon even een snelle vraag haha.

Reageren
    John (moderator)

Ja juist op die leeftijd. Dat heeft met de puberteit te maken

Reageren
    Heelbang

Goeie middag,
    Ik ben naar de HA geweest hij wist ook niet maar hij heeft een nieuwe afspraak ingepland voor maandag omdat hij dan meer tijd heeft en dan gaat hij mij beter controleren tot dan zei hij dat ik mij zelf niet al te gek moest maken in me hoofd maar ja is beetje moeilijk als je de hele tijd denkt dat je een erge ziekte hebt..
    Ik zou kijken hoe het maandag gaat.

Reageren
Reageer op: Heel rare bult
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.