Zoeken Vraag het forum

Hersentumor?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

13 jaar. Meisje. Ik maak me toch wel zorgen nu… Ik heb nu al een paar dagen heel erg last van mn evenwicht en al paar maanden erg duizelig. Een jaar geleden dachten ze dat ik een hersentumor had door iets bij mn oogcellen ofzo. Toen hebben we een mriscan gemaakt en daaruit bleek dat ik niks had. Binnenkort gaan we opnieuw scannetje van mn oog maken om te kijken of dat met die cellen weg is. Maar ik ben erg bang dat ik toch een hersentumor heb. Ik ben vaak duizelig en heb vaak hoofdpijn. Ik kan vaak niet slapen omdat t zo ongeveer zeeziek ben ofzo. Ik heb ook vaak veel druk op mijn hoofd en heb suizen in mn oor. Mn oren klappen ook vaak dicht en zie ook vaak dubbel en slecht en ben vaak erg misselijk. Kan me slecht concentreren… Soms voelt t alsof ik hele lichte epileptische aanvallen heb, in mijn arm of vingers bijvoorbeeld en ik tril ook vaak. Ik zou heel graag opnieuw een MRI scan maken maar ik ben ook wel weer bang.. Als ik het tegen mn moeder zeg, ben ik ook bang dat ze denkt dat ik het verzin om aandacht te krijgen ofzo. Ik heb ook al wat infotmatie opgezocht op internet over hersentumoren, maar ik wil niet dat mijn moeder denkt dat ik daar vandaan haal wat ik zeg waar ik last van heb… Kanker ligt ook nogal gevoelig… Wat zouden jullie doen?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou me in ieder geval maar eens geen zorgen maken over een hersentumor. Die zouden ze met de MRI beslist hebben gezien. Daarnaast zou ik zoveel mogelijk bij Dr. Google vandaan blijven. Daar wordt je alleen maar nog ongeruster van.
    Gewoon even de nieuwe scan afwachten en dan de klachten met de dokter bespreken.

Reageren
    Anoniem

Maar het duurt toch ook altijd paar jaar voordat je een tumor kan zien op scan? Dat je hem nu pas ziet?

Reageren
    John (moderator)

Nee.
    Als er een tumor is kun je die ook zien op een scan.

Reageren
Reageer op: Hersentumor?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.