Zoeken Vraag het forum

Hersen Tumor? HELP, ALSJEBLIEFT!!!!!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gerard

Ok, Ik krijg een extreme paniek aanval nu.
    Ik heb nu al voor een onbepaalde tijd (+/-) een vage hoofdpijn (soort druk) altijd op een willekeurige plek, Piep in mijn oren (ruis ook, maar ik denk dat dat bloed is) als ik op bed lig, soms dan schieten mijn benen of mijn armen opeens op en neer (soort spastisch iets) vooral als ik zit en nek pijn.

Ik moet er eerlijk bij vertellen dat ik de hele dag zit (school en thuis achter de PC)(+/- 14 uur dus).

Ik zit hier te huilen en helemaal te schudden omdat ik “weet” dat ik dood ga.
    M’n ouders willen niet naar de doctor omdat ze denken dat ik Hypochondrie heb, maar dit had ik al voordat ik me zorgen ging maken. Ik ben pas 15, en 1.97 Meter lang, HELP ME ALSJEBLIEFT! GA IK DOOD?!

15 reacties
    Reageren
    Thotje

Hoi Gerard,

Ik denk niet dat je een hersentumor hebt, het klinkt meer als migraine oid. Werken pijnstillers als je je hoofdpijn hebt?

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Gerard

hoi Thotje,

Nee, ik gebruik geen pijnstillers, want het is helemaal geen erge hoofdpijn, het zijn niet eens steken.

Reageren
    suzanne

hoi,
    ik denk ook niet dat je een tumor hebt want ik heb zelf ook migraine en dan voel ik ongeveer dezelfde pijn in mijn hoofd. Als je er dan toch niet zeker over bent kan je ook naar de dokter. Die zal je dan eerst een soort van hoofdpijnboekje meegeven die je elke dag bij moet houden. Maar als je van je ouders niet naar de dokter mag kan je die boekjes volgens mij ook wel ergens op internet vinden maar dat weet ik niet 100% zeker.
    ik hoop dat je hier wat aan hebt en maak je geen zorgen!
    groetjes suzanne!

Reageren
    Kim

Jeetje Gerard, je bent wel erg lang voor je leeftijd. Zijn jouw ouders ook zo lang? Verder wil ik je adviseren om echt wel te gaan bewegen. Veertien uur per dag zitten? Ga lekker sporten, basketballen met jouw lengte zou prima zijn. Ga je vanzelf lekker in je vel zitten en zul je zien dat die vage hoofdpijn vanzelf verdwijnt.

Zet ‘m op!

Reageren
    Gerard

Bedankt iedereen, maar weten jullie haast zeker dat dit geen tumor is?

Vandaag kwam ik er achter dat ik beter hoor in mijn rechter oor dan linker (niet superveel, maar de bass enzo)

Ik maak me echt heel heel heel erge zorgen, en m’n ouders vinden dat ik me aanstel.

Reageren
    Heleen

Natuurlijk weten wij niet of het een tumor is, we zitten hier op een forum en zijn geen artsen. Maar laat je zelf dan eens onderzoeken, dan weet je het. En laat eens weten of jij abnormaal lang bent of niet. Vertel eens wat.

Heleen

Reageren
    Gerard

Ik kan me niet laten onderzoeken, omdat mijn ouders moe van mij worden omdat ik zo bang ben.

Nee, ik ben niet abnormaal lang, mijn vader is lang, mijn 3 neven zijn allemaal 2.02 en langer. Ook bij mijn moeder in de familie zitten er langen mensen. Dus nee.

Reageren
    Gerard

Ok, Ik krijg weer een paniek aanval.
    Nu denk ik dat door mijn slechtere gehoor aan mijn linker oor (waar ik ook een piepje ’s avonds heb) dat ik dus definitief een tumor heb en dus dood ga.
    Ik heb heel slecht geslapen de laatste week en lig dag in dag uit eraan te denken.

Reageren
    Lola

Hallo Gerard,
    je zou misschien beter iets aan je angststoornis kunnen doen. Misschien eens praten met een psychiater?

Groetjes

Reageren
    Gerard

Ok, Ik heb even een lijstje van alle dingen die ik heb (echte + symptomen).

-Autisme (Asperger)
    -PDS (Spastische Darm)
    -Hele stijve nek
    -Verkoudheid (al een week)
    -beetje slechter gehoor in linker oor.
    -Spastisch onderkant van mijn oog als ik soms knipper (echt heel soms)
    -drukkende hoofdpijn (meestal linker achterkant)
    -Ik draag een bril (al 3 jaar)
    -spraak probleem (Ook helemaal niet erg, soms stotter ik een woord of vergeet ik er een)
    -angst aanvallen als ik erover nadenk

Nou, het ziet er voor mij somber uit…

Reageren
    Thotje

Hoi Gerard,

Je zegt dat je verkouden bent, dit verklaard mogenlijk je stijve nek en daar zou je best wel eens een verstopt oor van kunnen krijgen, vandaar dat je last hebt van minder gehoor aan éen zijde. Wist je dat muziek in een linker oortje nooit hetzelfde is als in een rechter oortje? Vocalen gaan vaak rechts, en de instrumentale muziek links. ALs je echt aan je gehoor twijfelt, doe dan een gehoortest bij de audiocien, deze zijn meestal gratis, en vrijblijvend.. Hier heb je dus geen toestemming van je ouders voor nodig.

Dat trillen van het spiertje onder je oog heeft iedereen wel eens, ik heb het zelf ook erg regelmatig, het kan ook boven je oog zitten. Dit komt doordat de spiertjes die daar zitten erg veel gebruikt worden doordat je knippert, en daardoor raken ze soms geirriteerd.

Die drukkende hoofdpijn kunnen bij 2 dingen passen;
    1. Je hebt een nieuwe bril nodig, omdat deze niet (meer) goed is.
    2. Je hebt last van migraine. Mogenlijk ook door de stress die je veroorzaakt door jezelf ziektes aan te praten.

de spastische darm zie ik sowieso niet gekoppeld zijn aan een hersenprobleem want darmen zijn veelal een autonoom proces.

Het angstprobleem zou ik kunnen koppelen aan je Asperger, je raakt doordat je deze aandoening hebt, sneller geobserdeerd door iets.

Ik hoop dat je hier een beetje rust bij vindt.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Gerard

Hallo Thobias, bedankt voor je reactie, het was erg hulpvol!
    Maar. Ik ben nog steeds ontzettend bang, mijn spraakproblemen (vergeten van dingen en stotteren (allebij heel soms)) kan ik niet verklaren.
    En als de hoofdpijn er na mijn verkoudheid nog is, moet ik me dan zorgen gaan maken?
    Ugh….de hoofdpijn wordt met de dag erger…

Reageren
    Thotje

Hoi Gerard,

Dat je soms niet op woorden kan komen of niet goed uit je woorden kan komen zal ook meer toeval zijn dan een symptoom, het valt je misschien gewoon op omdat je je er aan ergert?! Ik zou voor de hoofdpijn gewoon eventjes langs de huisarts gaan, dan kan deze beslissen of het migraine oid is, en je er dan misschien wel mee helpen.. Of anders eventjes langs de opticien om te kijken of jou bril nog wel goed voor je is.
    Geef het gewoon eens aan bij je ouders dat je gewoon echt last hebt van hoofdpijn, en dat je daar graag even wat aan wilt doen.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Gerard

Hallo Thobias, erg bedankt voor je hulp maar mijn ouders staan erop om niet te gaan. Dit maakt me ontzettend zenuwachtig en bang. Ik heb nooit hoofdpijn, maar dan ook echt nooit. En nu een week lang doffe hoofdpijn, moe, ik weet het niet meer hoor.

Reageren
Reageer op: Hersen Tumor? HELP, ALSJEBLIEFT!!!!!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.