- Anoniem14 april 2020 om 19:17
Dit is nu de tweede keer dat ik hier schrijf. Ik heb nu all 9 a 10 maanden opgezette klieren. Dat zijn eigenlijk twee hoofdklieren, eentje aan de linker kant en een aan de rechter kant van mijn kaak. Deze klieren fluctueren in groten voor mijn gevoel voelen de de eene dag dikker dan de ander met een hoogte punten boven de 1 cm en onder de 2 cm. Ook zitten er meerdere rond mijn nek die komen en gaan deze zijn bij altijd onder de 1 cm. Nu heb ik de laatste week gemerkt dat er onder mijn kin en onderkaak (zegmaar de onderkant van mijn hoofd als je je daar iets bij kan voorstellen) ook opgezwollen zijn. Ik ben nu all meerdere keren naar de dokter gegaan in de laatste 9 maanden en die kan mij meestal gerust stellen want ik heb een angst aandoening. Nu ben ik weer ontzettend bang dat het iets is, waarom gaan die klieren nou niet weg? en waarom komen er zo vaak zo veel bij? dat kan toch niet normaal zijn? Ik maak me hierom ontzettend veel zorgen wat moet ik doen?
7 reactiesReagerenAnoniem14 april 2020 om 19:24Ook will ik toevoegen dat ik nergens anders last van heb. Het is niet alsof ik last heb van zweten in het begin had ik af en toe jeuk in de klieren maar dat was geloof ik placebo omdat ik me zorgen maken. De klieren zijn niet extreem hard en bewegen makkelijk. Ik ben ook allergies voor huisstof meit waardoor ik bijna altijd verkouden ben dus ik probeer mezelf altijd te vertellen dat ze daarom zo vaak opgezet zijn… toch zit het niet helemaal lekker en vroeger lukte me het om de angst een beetje te verminderen door hier me problemen op te zetten.
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2020 om 19:26Hoe vaak voel je aan de klieren op een dag?
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 19:28De laatste tijd iets meer, maar er is een lange periode geweest na mijn laatste dokter bezoek van ongeveer 2 maanden dat ik ze niet aanraakte.
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 19:29Iets meer zou dan 3-5 keer zijn, maar nogmaals dat is pas sinds een week.
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2020 om 20:28Op zich zijn aanwezige klieren geen probleem. Ze zijn ook onderzocht. Als je je er toch ongerust over blijft maken, zul je terug moeten naar de huisarts
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 20:43Zou u me kunnen uitleggen waarom dit niet gevaarlijk klinkt in uw mening, en waarom ze er zonder een vorm van kanker te zijn er na 9 maanden nog zitten.
ReagerenJohn (moderator)
14 april 2020 om 20:46Als er iets mee aan de hand was dan had de huisarts dat wel opgemerkt en je bij enige twijfel doorgestuurd. Bovendien ben je voortdurend verkouden. Daardoor kunnen ze dan ook nog aanwezig blijven
Reageren