- Hannah18 mei 2026 om 14:09
Hi,
2 maanden geleden had ik een rood/paars plek onder mijn nagel, wat leek op een traumaplek. Ik kon me alleen echt niet herinneren dat ik me had gestoten ofzo. Nu is het meer zwart geworden (met flits zie je wel wat rood nog), zie foto, maar ik heb niet het idee dat het meegegroeid is met me nagel. Is me nagel verder ook niet heel ver gegroeid, dus misschien zie je het gewoon slecht. Ik heb heel internet afgezocht naar melanomen, maar die zien er eigenlijk nooit zo uit. Ik lees wel dat het ook een vlek kan zijn, dus twijfel toch een beetje, maar kan geen foto’s daarvan vinden. Wat denken jullie?Uiteraard langs de huisarts geweest 2 maanden geleden, die zei kijk het maar even aan. Nu zijn ze op vakantie en wordt toch een beetje ongerust. Ik ga wel weer langs als ze terug zijn, maar dacht misschien kan iemand even meekijken in de tussentijd?
(Ja er zit nog restje gellak op, wilde niet elke dag die plek zien en mezelf gek maken)
4 reactiesReagerenHannah18 mei 2026 om 14:10En hierbij nog foto van 2maanden geleden :).
Reageren
Peter (huisarts)
18 mei 2026 om 19:56Lijkt mij duidelijk een onder de nagel-huidse bloeding die meegroeit met de nagel en zo uiteindelijk (als de nagel helemaal nieuw uitgegroeid is) zal verdwijnen.
ReagerenHannah18 mei 2026 om 20:10Bedankt Peter, ik denk het ook; maar voor de zoekende onder ons nog een vraagje. Wat onderscheid deze “vlek” van een melanoom vlek onder een nagel? Naast het meegroeien (wat ik hier niet echt nog zie, maar zal dan nog wel komen).
Reageren
Peter (huisarts)
20 mei 2026 om 13:23Bij een melanoom zijn plekken vaak breder, onregelmatiger van kleur en nemen toe in breedte.
Reageren
Als dat gebeurt: ga ermee naar je huis-/huidarts!