Zoeken Vraag het forum

kunnen jullie eens kijken???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik heb al een geruime tijd bloed bij de ontlasting en daarvoor in behandeling voor inwendige aambeien.
    Deze ochtend naar toilet geweest en niets van bloed te bespeuren op het toiletpapier of op stoelgang maar ik twijfel of er bloed IN mijn ontlasting zit?

Zouden jullie eens willen kijken aub?

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

dit zijn de foto’s

Reageren
    John (moderator)

Ik kan geen bloed ontdekken.

Reageren
    Anoniem

bedankt, dit stelt me toch al een beetje gerust

Reageren
    John (moderator)

Wat ik wel zie, is dat je iets meer vezelrijke voeding zou mogen gebruiken.
    Hoeveel drink je gemiddeld per dag?

Reageren
    Anoniem

Ik drink inderdaad heel weinig, en eet ook zo goed als geen groenten en fruit.

Reageren
    John (moderator)

Dat is aan de consistentie van je ontlasting te zien. De kleur kan ik niets over zeggen omdat de drol in water/urine ligt. Dat geeft een verkeerd beeld van de kleur.

Ik zou je in ieder geval willen aanraden om minimaal 1,5 liter per dag te drinken. En dan geen energy drank of frisdranken maar water. Daarbij dagelijks een stuk fruit en verse groenten. Je zult zien dat dat een wereld van verschil maakt. Bovendien zal je dan ook minder moeten drukken bij het ontlasten en heb je minder kans op aambeien.

Reageren
    Anoniem

En die rode vlekjes in de ontlasting is volgens jou geen bloed?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb de vlekjes gezien. Maar kan dat niet als bloed in de ontlasting omschrijven. Bloed zou namelijk niet zo blijven zitten als het in water komt. Mogelijk zijn het plekjes slijmvlies. Maar dat kan ik zo niet beoordelen. Het water/urine geeft een vertekend beeld.

Reageren
Reageer op: kunnen jullie eens kijken???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.