Hoe kan dit bloed in de ontlasting zitten?
En dit:
En deze:
En de laatste. Kon ze niet allemaal tegelijk invoegen. Dit is echt bloed allemaal en ik ben benieuwd wat jij denkt dat dit dan veroorzaakt. Het is duidelijk zichtbaar bloed en soort van bloedklodders die door de ontlasting heen zitten. Hoor het graag.
Dat lijkt niet op bloed, maar op onverteerde etensresten
En dat zeg je op basis van alle foto’s? Ik kan je vertellen dat het echt wel bloed was. Als bloed zich op deze manier presenteert, is dat dan typisch voor een darmtumor?
Ik had alleen de eerste gezien. IK reageerde nog voordat je de andere foto's had geplaatst. Nu dus allemaal. Maar bloed van een inwendige ziekte manifesteert zich zo dus niet. Er kan wel wat bloed op de ontlasting zitten maar dat is doorgaans een gevolg van een aambei of een fissuur. Bloed in de ontlasting van bv darmkanker is zo niet zichtbaar. Maar je kunt natuurlijk naar de huisarts gaan met de klachten voor een ontlastingsonderzoek
Het bloed zat er dus wel doorheen, dus niet per se op de ontlasting maar de klodders met bloed zaten er doorheen, wel maar op een paar plekken. Die helderrode streepjes wel erboven op. Dag ervoor had ik ontlasting die wel wat donkerbruin gekleurd was met rode tint op bepaalde delen, dat leek dan vermengd?
Maar goed, deze bloed klodders waren dus ook wat donkerder rood. Dan kan dat toch niet van aambeien of een fissuur zijn? En het is dus onmogelijk dat bloed zich zo presenteert vanuit een darm of endeldarmtumor?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ga ermee naar de huisarts.... Bloed zit doorgaans niet door de ontlasting heen. Op de eerste foto leken het toch meer etensresten
Wat heb je de afgelopen 2-3 dagen allemaal gegeten?
Nee dat was wel echt bloed, lijkt misschien niet zo op de foto. Ik zal ermee naar de huisarts gaan, maar op deze manier zichtbaar bloed in de ontlasting komt dus eigenlijk nooit voor bij een endeldarmtumor of darmtumor?
Want dat bloed was wat donkerder rood, maar dat kan dus ook van aambeien of fissuur komen?
Er hoeft bij een darmtumor helemaal géén bloed zichtbaar te zijn.
Je kunt maanden een tumor hebben en dat pas merken als de tumor voor obstructie zorgt, zonder dat er één druppel bloed te zien is of was.
Ik poep verder gewoon nog, wel wat minder maar wel regelmatig, eet nog prima, soms buikpijn, niet vermoeid, lichtelijk afgevallen maar dat is maar 2kg in 2,5 maand (minder gaan sporten en dus eten dus waarschijnlijk spiermassa afgevallen). Maar ja heb dus wel dit bloed, dus was vooral benieuwd of het bloed zoals je dit ziet wel / niet door een tumor kan komen en of dat donkere bloed dan wel door aambeien of fissuur kan komen.
Had bijvoorbeeld vrijdag echt nog een dikke drol, maar soms wel hele smalle drolletjes of echt een klein beetje en sommige dagen poep ik echt alleen keutels 1x in 2 dagen en sommige dagen poep ik vaker, terwijl voorheen poepte ik echt heel vaak, dus misschien is er dan toch een obstructie. Als in voorheen dronk ik koffie en moest ik altijd direct poepen en sinds november heb ik dat totaal niet meer dat ik zo vaak moet poepen maar nog wel elke dag of om de dag. Voorheen poepte ik 4x per dag, dusja. Kan het dan obstructie zijn?
Ik kan je niet geruststellen. Je blijft je twijfels en je angst houden. Ga er dus mee naar de huisarts. dat lijkt me de beste oplossing