Ik heb de afgelopen maanden soms bloed bij vegen, heel helderrood is dat dan. Nu had ik net donkerrood gekleurde ontlasting en heb niks roods gegeten (zie foto). Ik heb dus nog nooit bloed vermengd gehad, maar nu denk ik wel? Ik heb overigens heel vaak slijm bij de ontlasting, lijkt dan oranje achtig, maar nu leek de ontlasting serieus echt een donkerrode gloed te hebben. Een beetje zoals bij rode wijn / bietjes (wat ik niet op heb).
Ik ben 25, heb soms vermoeidheid (met vlagen) soms buikpijn, soms dat ik veel poep soms weinig, maar ik denk serieus dat dit darmkanker kan zijn. Ik had zaterdag wel nog 2 dikke drollen gelegd, maar soms ook echt maar kleine keutels en nu dit. Normaal is het bloed alleen bij het vegen, nu leek het serieus echt vermengd, de ontlasting leek donkerder en je zag een duidelijke rode gloed. Je ziet het op de foto op een aantal plekken. Is dit daadwerkelijk bloed vermengd met ontlasting?
Je ziet het met name rechts op de foto op de kleinere stukjes en onderin. Hoor het graag.
Hierbij de de stukjes met een rode gloed als je er goed naar kijkt. Ook heb ik al een hele tijd oranje slijm, wat misschien dus ook wel bloed is.
Hierbij die foto. Heb dus al 3 maanden slijm bij de ontlasting. Dat is oranje achtig als ik het aanraak, maar lijkt ook rode gloed achtig.
Ontlasting is doorgaans niet vermeng met zichtbaar bloed. Er kan bloed op zitten. Maar dat kan door een aambei of een fissuur komen.
De kleur van de ontlasting lijkt toch vooral een gevolg van wat je gegeten en/of gedronken hebt
Als je er bezorgd over bent, vraag dan de huisarts om een ontlastingsonderzoek
Het leek vooral alsof de ontlasting zelf die donkerrode kleur had, niet alsof er iets op zat. Ik had het ook niet bij vegen dit keer. Maar als de ontlasting zelf die donkerrode kleur heeft, dan is dat dus niet van bloed zoals op die foto maar van eten of drinken?
Dat klopt
Helder. Heb een ontlastingstest aangevraagd. Als die negatief is, kan ik er dan van uit gaan dat het niet om een darmtumor gaat of hoe accuraat is dat exact?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bedoel je trouwens te zeggen dat je bloed ziet op die afbeelding of zie je eerlijk gezegd geen bloed?
In die zin bedoel ik dus. Je geeft aan dat ontlasting geen zichtbaar bloed bevat, maar dat er wel bloed op kan zitten. Was dit meer een algemeen zegje of op basis van de afbeelding?
En met betrekking tot de kleur die dan door eten / drinken komt, is dat op basis van de afbeelding of algemeen?
Dat was in het algemeen. IK zie geen bloed op de foto