Beste John, ik maak me een beetje zorgen. Eigenlijk heel erg, ik heb best last van hypochondrie en ben als de dood voor kanker. Nu had ik vorige week heel veel slijm elke keer bij mijn ontlasting, hier maakte ik me behoorlijk druk om en ben naar de dokter gegaan, ik ben 35 jaar maar toch het kan gebeuren op die leeftijd darmkanker. De dokter verzekerde me dat ik me niet druk hoefde te maken omdat ik ook een prikkelbare darm syndroom heb en hij wist zeker dat het daar van kwam. Hij vroeg me of ik ook bloed bij me poep had, dit had ik nooit opgemerkt dus ik antwoordde nee. Maar goed het ging deze week gelijk een stuk beter ik begon met bananen, en volkoren brood te eten en het slijm was nagenoeg weg. Gisteren heb ik alleen wel slecht gegeten wat denk ik resulteerde in dat ik vandaag 3 keer naar het toilet ben gegaan, de eerste 2 keer was alles ok maar vanmiddag bij de 3e keer zag ik een stuk slijm met wat helderrood bloed erin… ik schrok me eigen rot. Ik hoop dat jij me kan helpen hierbij, ik maak me erg zorgen. Ik vertel erbij dat ik ook last van aambeien heb en PDS, kan het zo zijn dat doordat ik vandaag best vaak naar het toilet ben gegaan dat er daarom wat bloed bij het slijm zat? Ik heb geen last van de aambeien en aan de buitenkant van mijn anus heb ik er al helemaal geen last van of ik binnenwaartse aambeien heb dat weet ik niet. Ik val niet af, eerder kom ik juist aan. Ik hoop dat jij me gerust kan stellen…