- Rox2 juni 2026 om 19:24
Un 2023 een uitstrijkje gehad. Geen HPV en pap1. Geen endovercale cellen gevonden maar toch pap1
In januari 2024 gestart met de prikpil. Heb toen in februari, maart, april, juli, augustus, november bloedverlies gehad.
In 2025 in januari 2x, in februari 1x, augustus 8 tot 14 augustus en 22 en 23 augustus. Toen in december weer van 19 tot 22 dec.
Nu is het 2026. In januari 1x , op 3mrt, 17-19 mei en nu vanaf 1 juni weer.
In maart een echo gehad bij de gynaecoloog voor urineverlies. Ze zag een mooie dunne slijmvlies passend bij de prikpil. Ik gaf aan vaak verlies te hebben. Er was niks afwijkends te zien op gynaecologisch gebied.Nu ben ik toch bang voor iets.. omdat het bloedverlies aanhoud. Een inlegkruisje kan heel de dag mee. Lekt niet door. Soms is her helderrood. Soms bruinig en soms roze. Het is ook niet elke keer hetzelfde. Vorig jaar bij de huisarts aangekaart in maart 25 maar die zei dat het erbij hoort.
Ik maak me toch zorgen. Is dat terecht of is het passend bij de prikpil? Heb Soms wat last van mijn onderrug maar dat is vooral als ik veel heb gedaan dat ik een soort kramp ervaar.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
3 juni 2026 om 18:45Ja, bloedverlies past bij de prikpil!
Reageren
Zeker na een langere periode prikpil, kan het baarmoederslijmvlies dun worden…(“mooi” dun..). Maar dat kan ook inhouden dat het slijmvlies ook makkelijk los kan laten , bloedverlies kan geven.
NB: Hetzelfde probleem kan echter ook bij langdurig (en zeker bij lang doorslikken) van de pil plaatsvinden.