Zoeken Vraag het forum

Alvleesklier problemen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Hallo,

Dit jaar meerdere aandoeningen gehad. In het voorjaar was mijn suiker te hoog, diabetes 2. Moest afvallen, 12 gelukt. Suiker was in de zomer stuk beter. 1,5 maand geleden ontsteking uitstulpsel dikke darm en ontstekingswaarde 166. Zh opname, bloed geprikt, echo , infuus met antibiotica en daarna thuis nog week lang 2 verschillende antibiotica gehad. Mijn ontlasting was te hard en moest heel hard persen om het eruit te krijgen. Neem sindsdien zakje macrogol. Ontlasting kleur blijft continu zelfde, donker bruin. Maar ontlasting is wat breierig geworden. Ook rommelende darmen hele dag door , overal in mijn darmen onder de navel maar links onderin meeste klachten. Wat opgeblazen soms wat pijn maar vooral rommelen. Maak soms zoveel geluid dat je het aan de andere kant van de kamer hoort. Maar nu sinds een week kan ik de ontlasting niet meer normaal wegspoelen . Dat is nieuw. Moet echt net de borstel erbij om het weg te krijgen. En na wat opgezocht te hebben kom ik steeds vaker woord alvleesklier tegen . Tuurlijk ben ik bang voor t ergste, alvleesklierkanker. Val nog niet meer af. Eet niet te vet, nog steeds probeer ik zoveel mogelijk suiker te laten staan. Ik sport. Ben wel wat meer moe maar niet extreem. Heb nog wel eetlust , honger, maar ook periodes dat ik juist geen honger heb wat misselijk maar als ik dan flinke boer laat gaat t beter. Slik al jaar in jaar uit maagbeschermers, al jaar in jaar uit last van de darmen. Pds werd gezegd. Maar nogmaals deze vette niet weg te krijgen ontlasting nu weekje is nieuw en baart mij zorgen . Ben man 53jaar

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Wat let je om daar dan een onderzoek naar te laten doen? (via je huisarts bv)
    Kan door een bloedprik en door faeces onderzoek.

Reageren
    Mike

Maar denk je dat dit alvleesklierkanker kan zijn of begint dat meestal met andere klachten dat niet weg te spoelen ontlasting? Kleur is nog steeds goed. Paar dagen zakjes laten staan en toen ging t wel makkelijker weg alleen kwam het er weer moeilijker uit. Nu weer zakjes genomen en ging iets makkelijker maar nu weer moeite met weg spoelen. Eet verder nog goed, voel me niet ziek en val niet af. Las ook dat alvleesklierkanker vooral voorkomt bij mensen boven de 60

Reageren
    Mike

Las ook bij iemand dat je zei veranderd defaecatiepatroon. Hoort daar ook bij wat ik heb? Kleur is steeds zelfde nml goed, vorm is ook wel steeds zelfde . Of bedoel je bij alvleesklierkanker meer kleur? Las dat je ontlasting vaak heel licht wordt.

Reageren
Reageer op: Alvleesklier problemen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.