Ik heb HPV (gehad?), moeder overleden door HPV

Beste iedereen,

Mijn moeder is dit jaar op jonge leeftijd overleden door baarmoederhalskanker als gevolg van infectie met HPV.

Ik wéét (toevallig) dat ik drie jaar geleden onveilige seks heb gehad met een meisje (ik ben zelf een jongen) die besmet was met HPV (volgensmij type 16). Ik heb dit virus dus in die tijd zéker ofwel van haar gekregen, ofwel zelf aan haar gegeven.

Ik weet dat de kans op het ontwikkelen van kanker als gevolg hiervan klein is, maar omdat nota bene mijn eigen moeder dit jaar door dit virus is overleden, maak ik mij wel zorgen.

Zijn er überhaupt dingen die ik kan doen? Ik ben 23 jaar.

Reactie

En hoe weet je nou dat het type 16 was? En hoezo weet je zo zeker dat het het van haar hebt gekregen of aan haar hebt gegeven? Dat is toch allemaal koffiedik kijken..
    Je kunt er sowieso niets mee of aan doen. Het is ook nog maar de vraag of je er überhaupt mee besmet bent geraakt. En voor mannen is de kans om peniskanker hierdoor te krijgen sowieso al heel erg klein.

Reactie
Reageer op: Ik heb HPV (gehad?), moeder overleden door HPV
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief