Zoeken Vraag het forum

Pijn nek/schouder en borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn naam is Melissa en ik ben 27 jaar. Op dit moment heb
    ik een groot probleem met mijn schouder/nek een chirurg heeft bij mij
    Condensing osteitis clavicle geconstateerd. Op dit moment heb ik heel
    erg veel pijn in mij nek, schouder, arm en borst en wordt door de pijn
    veel tegen gehouden in mijn dagelijkse leven ik kan er bijna niks meer
    door. Ik loop ook bij de pijnpolie om de pijn proberen te bestrijden.
    Het zit mij op dit moment erg dwars dat ik niemand kan vinden die
    ervaring heeft met wat er met me aan de hand is en ik hoop dat
    misschien iemand weet wat ik nou precies heb en me meer informatie kan
    geven hier over. Ik wil verder met mijn leven en genieten maar dat
    lukt me op dit moment niet. Help alstublieft!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waar is dat vastgesteld?
    Condensing osteitis clavicle is een ongebruikelijke benaming in Nederland.

In principe is het een chronische, vaak steriele ontsteking van de binnenste rand van het schouderblad. De rand van het schouderblad die het dichts bij de wervelkolom ligt. Hierbij kan ook osteosclerose, verdichting (botverharding) optreden.

Is er bloedonderzoek gedaan naar ontstekingswaarden?

Reageren
    Anoniem

Nee er is geen bloed onderzoek gedaan hierna er is een mri gedaan en een ct scan gemaakt. Het is in het ziekenhuis gevonden. Eerst dachten ze dat mijn pijn klachten een zenuw beknelling was tot dat ze van de goeie plek een mri maakten(de foto’s hier boven) en ze zijden dat ik sins 1974 de 30ste ben die beschreven staat die dit heeft. Daarom ben ik ook op zoek naar iemand die mij kan helpen want het is op dit moment alleen maar pijn bestrijding zeggen ze wat gedaan kan worden maar niks helpt wat ik doe. Maar ziet u dan op de mri? Want als u iets anders ziet ga ik op zoek naar iemand die mij beter kan helpen?! Bedankt voor de reactie

Reageren
    John (moderator)

Ik kan de foto’s helaas niet beoordelen. Het is inderdaad een zeldzame aandoening. En dat maakt het dan ook meteen moeilijk. Er zijn soms behandelingen voor. Kijk op onderstaande link en bespreek mogelijkheden met de orthopeed.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3553197

Je zou ook voor een second opinion naar een academisch ziekenhuis kunnen gaan

Reageren
    Anoniem

Dit artikel heb ik nog niet gelezen.. en het is Engels heb moeite met Engels lezen en als ik het vertaal is het niet zo een goede vertaling. Ik zou een second opinion kunnen doen maar ik zou niet weten naar welk ziekenhuis ik zou moeten gaan. Eind deze maand willen ze wel opnieuw een ct scan doen om te kijken of het gegroeid is omdat het soms wel er op lijkt dat de pijn erger is geworden.. om gek van te worden.

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef zou je naar een academisch ziekenhuis kunnen gaan.

De sites over dit onderwerp zijn idd allemaal in het engels

Reageren
Reageer op: Pijn nek/schouder en borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.